Hej
Spanat runt i cyberrymden och här på forumet men hittar ingen tråd som är "spot on". Fortfarande osäker om det är OK.
Jag har bytt fönster och ytterväggarna inifrån ser förjävliga ut nu när man gör fint. Det är fattigt med eluttag också (idag har vi skarvsladdar till vart TV och dator står, antenkabeln går genom halva vardagsrummet, m.m) så jag är i tankarna innan jag börjar med salning och listning runt fönster att regla på befintliga ytterväggens innervägg med 45X45 och använda plyfa och gips för att få plats med lite mer eluttag och ett tv uttag som sitter närmare tvn.
Har läst att man ska passa sig riktigt noga med att regla upp innervägg mot yttervägg med isolering pga av fuktbildning så jag kommer skippa det. Men det blir ju ändå en form av isolering med gips och plyfa? Är det ofarligt att regla upp en oisolerad innervägg mot en yttervägg? Sen undrar jag även om man ska använda syll mot parkettgolvet? Ska inte skruva regeln i golvet utan använda någon form av vinkel och fästa i väggen.
Tacksam för svar!