1 130 läst · 1 svar
1k läst
1 svar
Regelstomme vikt sig av blåsten
B
Basajevel
Lösvirkesbyggare
· Blekinge
· 5 inlägg
Basajevel
Lösvirkesbyggare
- Blekinge
- 5 inlägg
Hej,
Håller på o bygger ett attefallshus i lösvirke, har rest väggar o svallat taket. Har kryssat regelväggarna med 20*95 råspont för tillfället.
Idag blåser de full storm, o ett par av skruvarna jag satt fast krysset på ena gaveln med knäcktes. Var som tur hemma o både såg o hörde det. Har nu satt upp trippla kryss o rejält me skruv.
Ena gavlen hann bli skev innan jag säkrade upp det.
Till frågan- tänkte försöka rikta detta med hjälp av spännband så fort de slutat blåsa. Tror ni på detta, eller finns de nån bättre idé?
Håller på o bygger ett attefallshus i lösvirke, har rest väggar o svallat taket. Har kryssat regelväggarna med 20*95 råspont för tillfället.
Idag blåser de full storm, o ett par av skruvarna jag satt fast krysset på ena gaveln med knäcktes. Var som tur hemma o både såg o hörde det. Har nu satt upp trippla kryss o rejält me skruv.
Till frågan- tänkte försöka rikta detta med hjälp av spännband så fort de slutat blåsa. Tror ni på detta, eller finns de nån bättre idé?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Rejäla spännband så bör du kunna dra det rakt igen. Sträva stommen med 70x45 eller liknande i två fack på diagonalen som är sågade med millimeterprecision, då hänger det inte på vad skruven klarar.B Basajevel skrev:Hej,