3 841 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Regelsökare
Letar efter en Regelsökare/Multidetektor av något slag, att ha i nya huset.
Någon som sett någon vettig/bra till vettigt pris?
Vad bör man kika efter? Vad behöver jag som "vanlig lekman"?
/Jocce
Någon som sett någon vettig/bra till vettigt pris?
Vad bör man kika efter? Vad behöver jag som "vanlig lekman"?
/Jocce
Produkter som diskuteras: "Regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Lyfter den här tråden.
Jag skulle vilja hitta en regeldetektor som kan hitta reglar och elrör i väggar med flera skikt; gips/osb, gips/plyfa, gips/spån och gips/spontade brädor.
Och ett stort plus skulle vara om det gick att hitta springor som blivit mellan spontade brädor som torkat.
Jag har försökt hitta relevant info, men hittar bara exempel med enkla gipsväggar och betongväggar/golv.
Har kikat bl.a. på Bosch D-tect xxx och ringde t.o.m Bosch kundtjänst, men det gav absolut ingenting.
Någon som har erfarenheter eller tips?
/L-O
Jag skulle vilja hitta en regeldetektor som kan hitta reglar och elrör i väggar med flera skikt; gips/osb, gips/plyfa, gips/spån och gips/spontade brädor.
Och ett stort plus skulle vara om det gick att hitta springor som blivit mellan spontade brädor som torkat.
Jag har försökt hitta relevant info, men hittar bara exempel med enkla gipsväggar och betongväggar/golv.
Har kikat bl.a. på Bosch D-tect xxx och ringde t.o.m Bosch kundtjänst, men det gav absolut ingenting.
/L-O
Dina önskemål överskrider nog vad som finns. En Bosch D-tect 200 C för 7000:- kan nog fixa en delmängd av dina önskemål. En D-tect 120 gör det garanterat inte6 62_an skrev:Lyfter den här tråden.
/L-O
Jo jag förstår skillnaden mellan 120 och 200 hur man ser objekt och att det då kanske skulle vara svårt att se olika objekt som är nära varandra, men skulle en 120 kunna se en ensam egel, eller ensamt elrör bakom dubbla lager utanför (gips/plyfa, gips/spåntat...osv)?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden