Letar efter en Regelsökare/Multidetektor av något slag, att ha i nya huset.

Någon som sett någon vettig/bra till vettigt pris?

Vad bör man kika efter? Vad behöver jag som "vanlig lekman"?

/Jocce

Tyvärr är dom billiga i princip värdelösa, man behöver en typ wallscanner för att ha nån vettig nytta av en.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Tyvärr är dom billiga i princip värdelösa, man behöver en typ wallscanner för att ha nån vettig nytta av en.
För mig som inte har koll, vill du utveckla?

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
För mig som inte har koll, vill du utveckla?

/Jocce
Tror Stefan menar att du får räkna med ett par tusingar om du vill ha en maskin som är bättre än att använda sunt förnuft och perkutera dig fram.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
@Jocce81 Ta en titt på Project farms video. Visst är det inte alla som går att köpa i Sverige, men man får en ganska bra ide om vilka som är ok.
[video]

Lyfter den här tråden.
Jag skulle vilja hitta en regeldetektor som kan hitta reglar och elrör i väggar med flera skikt; gips/osb, gips/plyfa, gips/spån och gips/spontade brädor.
Och ett stort plus skulle vara om det gick att hitta springor som blivit mellan spontade brädor som torkat.
Jag har försökt hitta relevant info, men hittar bara exempel med enkla gipsväggar och betongväggar/golv.
Har kikat bl.a. på Bosch D-tect xxx och ringde t.o.m Bosch kundtjänst, men det gav absolut ingenting.
Någon som har erfarenheter eller tips?

/L-O

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
6 62_an skrev:
Lyfter den här tråden.
Jag skulle vilja hitta en regeldetektor som kan hitta reglar och elrör i väggar med flera skikt; gips/osb, gips/plyfa, gips/spån och gips/spontade brädor.
Och ett stort plus skulle vara om det gick att hitta springor som blivit mellan spontade brädor som torkat.
Jag har försökt hitta relevant info, men hittar bara exempel med enkla gipsväggar och betongväggar/golv.
Har kikat bl.a. på Bosch D-tect xxx och ringde t.o.m Bosch kundtjänst, men det gav absolut ingenting.
Någon som har erfarenheter eller tips?

/L-O
Dina önskemål överskrider nog vad som finns. En Bosch D-tect 200 C för 7000:- kan nog fixa en delmängd av dina önskemål. En D-tect 120 gör det garanterat inte

• Gilla
62_an
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Dina önskemål överskrider nog vad som finns. En Bosch D-tect 200 C för 7000:- kan nog fixa en delmängd av dina önskemål. En D-tect 120 gör det garanterat inte
Vad är det inte en D-tect 120 skulle klara av det jag beskrev?

6 62_an skrev:
Vad är det inte en D-tect 120 skulle klara av det jag beskrev?
200 C ritar upp en 2D karta över vad den ser när Du sveper längs ytan. D-tect120 varianten har bara ett bombsikte som visar intensitet på signalen

Jo jag förstår skillnaden mellan 120 och 200 hur man ser objekt och att det då kanske skulle vara svårt att se olika objekt som är nära varandra, men skulle en 120 kunna se en ensam egel, eller ensamt elrör bakom dubbla lager utanför (gips/plyfa, gips/spåntat...osv)?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.