7 947 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Reformhus och PIR-isolering
Hej,
Har vi någon här på byggahus som har använt sig av Reformhus och har erfarenhet av dem? Och/eller som har erfarenheter av att bygga med PIR-isolering som de gör. Kan man jämföra deras tekniker med att bygga ett stenhus?
Tack på förhand
Har vi någon här på byggahus som har använt sig av Reformhus och har erfarenhet av dem? Och/eller som har erfarenheter av att bygga med PIR-isolering som de gör. Kan man jämföra deras tekniker med att bygga ett stenhus?
Tack på förhand
Vi har byggt med reformhus. Det ska inte jämföras med stenhus utan med trähus då det är ett trähus med pirisolering.V vfaltin skrev:
Tanken är god, men tyvärr håller inte Reformhus måttet. Deras kunskap kring byggfysik och byggteknik är begränsad.
Hej!Besserwissern skrev:
Ser att ni byggt med Reformhus. Jag surfat in på deras sida och det fick mig att stanna upp och väckte min nyfikenhet.
Nu har det gått ett antal år sedan du byggde. Hur har det gått? Håller det måttet eller känner du/ni att ni med facit i hand skulle byggt på något annat sätt?
Tack på förhand.
/Nyfiken som skall bygga.
Jag skulle inte byggt med dem igen.
Men om någon ändå tänker göra det så vill jag ge några tips.
Men om någon ändå tänker göra det så vill jag ge några tips.
- Kräv att få se detaljlösningar på hur element ska länkas ihop. Låt någon som kan studera dessa.
- Beställ utan läkt på utsidan. Lättare att täta utsidan.
- Kräv att få utförliga monteringsanvisningar som ska leda till ett tätt hus. Ångtätt på insidan och vindtätt på utsidan. Låt någon kunnig granska dessa.
- Genomför täthetsprovning innan betalning- ha med detta som krav i kontrakt och vilka krav som ska gälla.
Klicka här för att svara