Hej! Vi har köpt tomt och har fört diskussioner med Götenehus. Vi vill gärna veta om någon har byggt med dem nyligen och hur processen har varit samt om kvalitén och är det värt de extra pengarna att betala för Götenehus? Tacksam för svar :)

Hej,

Vi håller på att bygga med Götene just nu. Än så länge är vi mer än nöjda med vår säljare och den service de erbjuder.
Vi gjorde en rätt stor jämförelse mellan de olika tillverkarna och till slut föll valet på Götene. Huset levereras inte förrän i feb så hur slutprodukten bli vet vi inte än men än så länge är vi nöjda :)

• Gilla
JM&J_2019
  • Laddar…
Hej,
Tack för svaret. Vi ska bygga i Vellinge (Östra Grevie). Var bygger ni?
Vi har nog på väg att välja Götenehus efter några jamföresler med andra.

Hoppas allt går som planerat.

Lycka till på er.

Mvh,
Joy o Mikael

Tack,
Vi bygger i Uppland så inte samma säljare då.
All lycka!

Hej,

Jag har byggt ett fritidshus (Värsåsvillan) med Götenehus. Om jag bygger ytterligare ett hus kommer jag att välja en annan tillverkare. Projektet drog ut på tiden med ständiga tilläggskostnader så man bör ha en tilltagen buffert i budgeten. När jag skrev kontraktet ville jag ha totalentreprenad men Götenhus menade att detta görs genom att dom sätter upp separata kontrakt för byggsats, byggare, markarbete, kontrollansvarig etc. När problemen uppstår så tar inte Götenhus ansvar utan det ligger på kunden som är byggherre att följa upp del entreprenaderna. Eftersom dessa entreprenader har satts upp av Götenehus ligger deras lojalitet inte gentemot kund. Så mitt råd är att insistera på totalentreprenad eller att ordna del entreprenaderna själv. Har man inte kontakterna, tiden och kunskapen välj annan tillverkare. Efter att huset blev klart har vi haft stora problem med golvvärme och förbrukar cirka 50% mer energi än Nibes energiberäkning. Har gett upp felavhjälpning med golvvärmen. Dessutom upplever jag att kvalité och känsla inte riktigt känns premium. Värmepanna i badrum ser ut som en hembränningsapparat och är placerat så att helhetsintrycket förstörs. Kaminen i vardagsrum är placerad cirka 40 cm från vägg vilket ser konstigt ut (ej enligt ritning). Det finns flera nedsänkningar i innertak längs väggar för ventilation. Tycker att det är konstigt att dessa inte dragits i bjälklag (huset har två våningar). Men detta är enbart ett fritidshus och värdet är kusten och naturen utanför.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.