Hej
Vi ska köpa "allmogefönster" i trä. Någon som kan lämna synpunketer, både positiva och negativa, på följande tillverkare:
Allmogefönster, RM Snickerier, Kronfönster, Ekstrands fönster.

"Dum" fråga från en novis:
Ska man pruta på offerten? Det gäller ganska många fönster!

Tacksam för alla svar och tips och råd jag kan få :-)

klart du skall pruta på offerten ! Du förhandlar ju med säljaren....

Hej Babbo!
Vad jag vet så tillverker inte Kronfönster & Eksrands riktiga allmogefönster med äkta spröjs utan av modernare typ.
Allmogefönster & RM gör allmogefönster med kopplade bågar med äkta kittad spröjs. Vi tog in offert från dom när vi bytte fönster , vi valde RM då dom hade bättre detaljer på proflen som vi tyckte vara viktigt ( se deras hemsida www.rm.se ).
Positiv var att vi fick ha kontaken direkt med fabiken vilket inte var möjlit hos Allmogefönster som hade återförsäljare som sköter försäljningen.
Prismässigt var nog RM lite dyrarae men vi ångrar inte vårat val!
Hoppas det kan vara till nytta för dig ,lycka till med valet av fönster!
Jan

Fyller på med lika positiva intryck av RM som "jonalena".
Vi begärde offert på fönstr från RM som slutade på 170.000. I detta var medräknat rabatt på 25%. Det slutade med att min husleverantör gick in som mellanhand och jag fick ändå 25% rabatt på listpriset. Det finns "lite att ta i" prismässigt med andra ord.

- RM är också duktiga på att ta hand om specialkonstruktioner.
- Glöm inte att titta på deras ytter- och innerdörrar. Innerdörrarna är rätt nya i sortimentet.
- Om du beställer 2+1-fönster; välj till vitmålad alu-profil i innerglaskassetten. Det gör hela fönstret om du väljer vitt i övrigt.

EJ EKSTRANDS... De har vid två tillfällen skickat felaktiga produkter och tagit väldigt god tid på sig att, till att börja med, erkänna felet och sedan åtgärda det. Har bara haft problem med Ekstrands. Har kollat runt med några av deras företagskunder och de upplever samma sak.

Hälsn Wasa

Instämmer i positiv kritik om RM. Köpte tre fönster från deras returlista till halva priset. Bra service, snabb leverans, välarbetade fönster med bra passning. Beträffande virkeskvalitet kan jag säga att bara emballagevirket var ren kåda...

Tack för alla svar!
Vilka bra tips och synpunkter. Nu blir det lite lättare att utvärdera offerterna.

janolena:
Vad skiljer i profilen på Allmogefönster och RM? Blev lite nyfiken.

Får se hur det går med prutandet nu när vi nästan bestämt oss för leverantör ......;-)

Hej Babbo!
Skillanden på detaljer bla. spröjsprofilen där vi ville ha en smalare som RM kunde erbjuda då olika bredder fanns att välja på.
Allmogefönsters spröjsprofil tycke vi även var platt och inte någon allmogeprofil utan bara 2 st profiler på kanterna.
Jan

Tack Jan.
Jag gick in på RM's hemsida och tittade på spröjs. Det fanns som du sa flera bredder.
Det är inte lätt med allt som ska väljas.........

kan oxå lägga + för Rm fönster. nyss köpt ett gäng kopplade fönster därifrån med 2liggandes spröjs i varje båge. den tunnare spröjsprofilen så klart =)
Fina fönster i bra kvalité.
Kom dessutom en vecka eller något sådan tidigare än utlovat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.