Vad tycker ni om mitt snygga kök?

0zt7.jpg
Förbannat fult om jag får säga det själv. Begärde en back öl för alltihop på Blocket.se men ingen nappade :o
Jag slängde ut skiten och byggde ett nytt!!
Så här såg det ut innan:
1av2.jpg
Plockar bort några träd när jag ändå är i farten.
2xa0.jpg
Nästan färdigt ::)
3ka4.jpg
4fw0.jpg
Då var det bara insidan kvar då.
5zj0.jpg
Skall detta bli ett kök :D
6lw8.jpg
Till slut kände jag att jag inte skulle fixa att göra allt själv. Kom på att jag har en duktig och erfaren hantverkare på nära håll i släkten. Han hjälpte mig, billigt dessutom. Jobbar gratis för mat och husrum!
7rg0.jpg
Se så bra det blev när jag fick hjälp. Observera den snygga klockan från typ -50talet:
8un5.jpg
Varför skall man ha ett vanligt köksbord när man kan göra ett ovanligt själv?
85hf1.jpg
Aldrig fel med en divan framför kaminen, perfekt lekplats för barnen dessutom
9mc9.jpg
Induktionshäll såklart!
10mo7.jpg
Ismaskin och kolsyrat vatten är ju ett minimum krav i ett nytt kök.
11cw4.jpg
Ojdå, glömt att stänga diskmaskinen ser jag...
12as2.jpg
 
Det där var väl inte så dåligt jobbat ;)


Fläktkåpan var kanonsnygg.
Vitvaror var fina också.

Personligen så skulle jag valt ett annat kakel.
 
Ja kan inte se några bilder=(
 
Banne-mig....

Det där kallar jag ett köks-projekt !

Snyggt som attan blev det också.

.....Respekt!
 
Supersnyggt :o Gillar speciellt matplatsen, SÅÅ snyggt med vita stolar (vill själv ha en vit soffa men är hundägare...) Fast färgen på kaklet skulle nog brutit mer mot luckor och golv, flyter liksom ihop lite på bilderna. Kanske inte upplevs så i verkligheten?

Snyggt jobbat :D
 
T
Nallis skrev:
Ja kan inte se några bilder=(
Inte jag heller :'(
 
Riktigt snyggt! Imponerande.
 
snyggt snyggt snyggt......
 
Jag tror att Pellefant är förbannad på dig för att ha rivit hans kök. Akta dig.

Snyggt jobbat!
 
Vilket härligt kök med utsikt åt alla möjliga håll, underbart :)
Gissar att ni stortrivs i ert nya kök?!
Är det av någon speciell anledning ni valt att sätta kyl och frys med öppningarna ifrån varandra? För/nackdel?
 
Tack för all positiv respons :D
Verkar som jag lyckades med mitt (3 månader långa)kakelval.
I min värld är det nämligen ett stänkskydd som skall smälta in och inte sticka ut :P

monikaw:
Jag ville ha kylen närmast arbetsytan eftersom man öppnar den oftast, frysdörren skall hängas om. Vilket år som helst ;) Det är riktig irriterande att ha den som den är nu...

MathiasS skrev:
Jag tror att Pellefant är förbannad på dig för att ha rivit hans kök. Akta dig.

Snyggt jobbat!
Vem F-N är Pellefant? Var det han som kom och kollade men tyckte det var för dyrt med en back bira och istället hämtade köket på tippen?

 
Hej!

Jag gillar köket också, framför allt ljuset och alla fönstren. Ni verkar ju ha fantastisk utsikt också :D Det verkar ombonat och mysigt. Där kan ni nog laga och äta god mat ofta och länge. Grattis!!

Vet du inte vem Pellefant är :o
http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=PELLEFANT

/pinebar
 
¤ maria ¤ skrev:
Supersnyggt :o Gillar speciellt matplatsen, SÅÅ snyggt med vita stolar (vill själv ha en vit soffa men är hundägare...) Fast färgen på kaklet skulle nog brutit mer mot luckor och golv, flyter liksom ihop lite på bilderna. Kanske inte upplevs så i verkligheten?

Snyggt jobbat  :D
Man kan ha vit soffa trots hundar=) Vi har en vit och vi har sex små hundar och det går bra iaf.

Jättefint kök.
 
MathiasS skrev:
Jag tror att Pellefant är förbannad på dig för att ha rivit hans kök. Akta dig.

Snyggt jobbat!
...aha, seriefiguren... trodde du menade Pellefant här på forumet  :D Har nog blivit lite miljöskadad, får nog logga ut och gå hem och spika lite lister...

Och förstås ang köket, SUPERSNYGGT och vilken bänkyta - med utsikt!!!
 
Kanonsnyggt!
fast måste erkänna att det jag gillade allra bäst var ju utsikten :D

Och den är ju liksom lite svår att köpa hos IKEA om man vill ha ny 8-)

Snyggt jobbat med alltihopa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.