Genom ett tips startar jag en tråd för recensioner av visningshus. Fyll på av era erfarenheter. Vi börjar med Götenehus Sparreholm.
----------------------------
Jaha nu har man varit på egen visning av Sparreholm. Fick låna nyckeln av kontoret i Stocksund så vi lade en timma på visningshuset i Täby. Vi blev positivt överraskade. Lite erfarenheter:

- Bra stor hall, snyggt svart klinker. Bra gästtoa men duschen kan man skippa tycker jag.
- Negativt i tvättrummet var den surrande värmepannan som jag tycktes hördes i hela huset. Den borde man ljudisolera på något sätt.

- Köket var bra planerat, med dock ingen direkt yta för matbord som jag vill ha. Maskinerna OK - trots Husqvarna  

- Snygg öppen spis men det blev lite tätt inpå matbordet. Man borde utöka ytorna lite på bottenvåningen totalt så blir det kanon.  

- Vardagsrummet skulle jag vilja ha större och arbetsrummet kan minska ytan.

- Golvet var en björkhistoria, jag tror det är snyggare med ek.

- En röd fondvägg var läckert och generellt sett gav snickerierna samt målning ett mkt bra intryck.

- Trappan blir väldigt brant pga den höga takhöjden, vilket är läckert iofs.

- Allrummet på ovanplan borde bli bättre utan genomgång i bjälklag - det ekade rejält så det tror jag vi skippar. Möbleringen underlättas om man tar bort öppningen.

- Sovrummen var stora och bra förutom det för föräldrar, här bör man lägga lite mer yta.

- Alla rum bör ha inbyggda garderober, 3-4 st, det blir snyggare.

- Jag skulle lägga tvätten på ovanplan och skippa ett sovrum. Vi behöver bara 3 - i detta hus var det 4.

- Fönstren var stora och härliga - bra ljusinsläpp. Värre om man har grannar nära inpå.

- Generellt sett mkt hög standard på väggar, golv, kakel och klinker samt innerdörrar. Coola lösningar. Mycket spottar likaså. Man bör lägga lite extra på intelligent elsystem tycker jag då kan det bli häftigt.

- Utvärtes blir jag lite mer besviken, panelen var inget vidare. Lite smäck som sagt. Vi skall dock ha puts så det ser nog bättre ut. Snygga stuprör.

Sammantaget blev vi positivt överraskade av Sparreholm 180 kvm. Vi vill dock ha lite större och ta bort "hålet" upp till plan 2.

Götenehus känns som en kvalitetsbyggare måste jag säga.

Har du prisuppgift på nyckelfärdig Sparreholm?

Det beror ju helt på utrustning men räkna med mellan 2,2-2,5 MSEK med lite bättre prylar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.