2 291 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Rebol?
Hittar inte mycket erfarenheter av dessa, så jag frågar själv.
Hur bra är Rebolkök i mölndal och deras kök? Jag var inne där och talade med en säljare som verkade mycket trevlig och hjälpsam, men det brukar ju säljare vara i början.
I alla fall så reagerade jag på hur mycket jag skulle få för pengarna. Det kostade inte mycket mer än skräpet man får på IKEA, men då skulle jag få massivt trä rakt igenom och dessutom luckor i körsbärsträ som ser exakt ut som mitt matsalsbord och det finns mig veterligen nästan hos ingen tillverkare idag.
Bör jag få akta mig? Vidare ingick hemleverans och skåpen är monterade vid leverans och bara att montera upp i köket direkt. Är det för bra för att vara sant?
Hur bra är Rebolkök i mölndal och deras kök? Jag var inne där och talade med en säljare som verkade mycket trevlig och hjälpsam, men det brukar ju säljare vara i början.
I alla fall så reagerade jag på hur mycket jag skulle få för pengarna. Det kostade inte mycket mer än skräpet man får på IKEA, men då skulle jag få massivt trä rakt igenom och dessutom luckor i körsbärsträ som ser exakt ut som mitt matsalsbord och det finns mig veterligen nästan hos ingen tillverkare idag.
Bör jag få akta mig? Vidare ingick hemleverans och skåpen är monterade vid leverans och bara att montera upp i köket direkt. Är det för bra för att vara sant?
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Jag känner inte till dem men det verkar ju vara billigt så se bara till och inte betala förrän du fått det levererat...
Sen får du inte svära i kyrkan...
Att kalla Ikeas kök för skräp i detta forumet är ungefär samma sak... Haha
Sen får du inte svära i kyrkan...
Att kalla Ikeas kök för skräp i detta forumet är ungefär samma sak... Haha
Ja, de har funnits sedan 70-talet, så det kan ju inte vara världens fifflare, i alla fall. Enligt säljaren handlar det om att företaget har direktavtal med tillverkaren i Italien och därmed köper jag köket direkt av importören och slipper ett antal mellanhänder.
Hoppsan, jag får tänka mig för då... Jag har alltid haft ett IKEA-hat sedan dess att en byrå jag hade därifrån trillade ihop i en trevlig brädhög när jag öppnade en låda. Och massiva trästommar har Kamprad aldrig hört talas om.
Hoppsan, jag får tänka mig för då... Jag har alltid haft ett IKEA-hat sedan dess att en byrå jag hade därifrån trillade ihop i en trevlig brädhög när jag öppnade en låda. Och massiva trästommar har Kamprad aldrig hört talas om.
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Men det låter ju dock ganska tryggt då... Men ha ändå i beaktning att akta dig för att betala för mycket förskottspengar bara...
Jag gillar inte heller Ikea men har fått mycket skit för det här...
För en lekman så ser de ju lika bra ut som i princip alla andra kök då folk inte vet att det t.ex är skillnad på spånskiva och spånskiva, skillnad på folie och laminat m.m m.m
Men det finns alltid en anledning till prisskillnader och det handlar inte alls bara om att de säljer mängder så att det är därför de är billiga... Det handlar faktiskt om kvalit'eskillnader också än om inte alla vill se det...
Jag gillar inte heller Ikea men har fått mycket skit för det här...
För en lekman så ser de ju lika bra ut som i princip alla andra kök då folk inte vet att det t.ex är skillnad på spånskiva och spånskiva, skillnad på folie och laminat m.m m.m
Men det finns alltid en anledning till prisskillnader och det handlar inte alls bara om att de säljer mängder så att det är därför de är billiga... Det handlar faktiskt om kvalit'eskillnader också än om inte alla vill se det...
Jag har en grundregel. Jag betalar aldrig för något jag inte har i min besittning, förutom handpenning i undantagsfall. Förskott betalar man bara om man är godtrogen nog att tro på tomten, troll och valfläsk.
Jovisst, inte handlar IKEAs priser bara om stora lager, det handlar också om att man oftast får vad man betalar för. Det finns bara två sätt att få ned priset på saker utan att sänka kvalitén enligt min uppfattning: Ha kontaker eller köpa så nära ursprungskällan som möjligt. Det fanns ju till och med människor i USA som (i alla fall förr) åkte upp till GM och hämtade sin nya bil på fabriken för att slippa handlaren som skulle ha sin del av kakan annars.
Jovisst, inte handlar IKEAs priser bara om stora lager, det handlar också om att man oftast får vad man betalar för. Det finns bara två sätt att få ned priset på saker utan att sänka kvalitén enligt min uppfattning: Ha kontaker eller köpa så nära ursprungskällan som möjligt. Det fanns ju till och med människor i USA som (i alla fall förr) åkte upp till GM och hämtade sin nya bil på fabriken för att slippa handlaren som skulle ha sin del av kakan annars.
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Många ggr vill kökstillverkare ha betalt en viss del i förskott men jag har svårt att se varför...
Köper jag en bil betalar jag aldrig något förskott när den beställs...
Köper jag en bil betalar jag aldrig något förskott när den beställs...
Hur var byrån monterad om den ramlade ihop ;-)
Har aldrig haft problem med ikea saker på senare tid. I början hade de problem med rätt antal skruv i paketen.
Byggde ett kök från ikea till förra lägenheten och allt funkade perfekt...
Har aldrig haft problem med ikea saker på senare tid. I början hade de problem med rätt antal skruv i paketen.
Byggde ett kök från ikea till förra lägenheten och allt funkade perfekt...
Nu kommer vi lite från ämnet här egentligen, men byrån vart till och med limmad för att jag inte ville ha den i bitar. Tyvärr hjälper det föga när den bestod av någon millimeter fanér och sedan ren spånskiva rekt igenom.
Jo, jag är säker på att IKEAs kök är funktionsdugliga, men om jag kan få ett i en färg jag vill ha (och som IKEA inte har) till ungefär samma pris i massivt trä rakt igenom så är väl det bara bra?
Ingen som köpt deras kök? I så fall förstår jag inte varför inte företaget gått i KK för längesedan?
Jo, jag är säker på att IKEAs kök är funktionsdugliga, men om jag kan få ett i en färg jag vill ha (och som IKEA inte har) till ungefär samma pris i massivt trä rakt igenom så är väl det bara bra?
Ingen som köpt deras kök? I så fall förstår jag inte varför inte företaget gått i KK för längesedan?
Skulle ett IKEA-kök förfalla efter 10-15 år? Knappast. Har bott i ett flertal lägenheter med RIKTIGT gamla kök från just IKEA och det har definitivt inte varit nåt fel på dem förutom yttre slitage orsakade av hyresgäster.
Återigen ett inlägg som inte behandlar ämnet. Jag är inte intresserad av era gamla IKEA-kök! Skit i deras kvalitet en sekund och fokusera på detta: IKEA har ingen kökslucka jag tycker är snygg. Jag avskyr ek, björk och all annan sådant skräp.
Kan nu någon med erfarenhet av företaget jag efterfrågar svara istället? Det blir liksom effektivare så.
Kan nu någon med erfarenhet av företaget jag efterfrågar svara istället? Det blir liksom effektivare så.
Om man som du, kommer med konstiga och missvisande hintar om att ikeakök inte håller med än 10-15 år så får man svar oavsett om det är off topic eller ej. Och nej, jag har inget ikeakök.
Redigerat:
Tja, jag baserar det uttalandet på erfarenheter från min bekantskapskrets. Jag har aldrig sett ett IKEA-kök som inte varit ganska slitet och kännts slut efter 10-15 år, men det kanske är just mina bekanta som fått måndagsexemplar. Och stommar i massivt trä håller bättre än stommar i fanér, det kan vi inte komma ifrån.jeppeknaster skrev:
Jag får väl be om ursäkt att jag svurit i kyrkan då... När vi ändå håller på flera mil ifrån ämnet kan jag väl be den som har lust att skicka mig ett meddelande med alla varumärken man inte får tycka illa om här, så jag slipper bli sågad igen.
Liknande trådar
-
Ytpapp, Trebolit Glaciär 3 kristallsvart, 3 rullar - Gävle
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Trebolit ytpapp Glaciär på pulpettak - lämna klisterkant på sista våden?
Tak & Vind -
Trebolit 221 ovan på befintlig papp?
Tak & Vind -
Trebolit 001, vettigt pris och ett bra alternativ?
Tak & Vind -
Val av takpapp: derbigum vs trebolit
Tak & Vind