hmm när jag byter IP på linksysen så börjar det strula, kommer inte åt routern även fast jag byter det trådlösa nätverket till linksys (har inte ändrat SSID än)
har satt en statisk IP i netgear vigd åt linksysen med MACadress
har iof inte kopplat in linksys på tråden än... spelar det någon roll?
glöm det här inlägget
har satt en statisk IP i netgear vigd åt linksysen med MACadress
har iof inte kopplat in linksys på tråden än... spelar det någon roll?
glöm det här inlägget
Redigerat:
kommer ju åt linksysen via trådlöst och ändrar i inställningarna där, men när jag bytte IP på linksysen så började allt att strula, kom inte åt den via trådlöst
tror jag fick till det nu när jag starta om den...
Hur 17 ska jag nu veta via vilken trådlös router jag är uppkopplad på?
så jag kan se om allt funkar?
tror jag fick till det nu när jag starta om den...
Hur 17 ska jag nu veta via vilken trådlös router jag är uppkopplad på?
Om du stängt av DHCP på Linksysen så får din dator ingen IP-adress när du ansluter till den. För att det ska fungera måste du då koppla en LAN port på linksysen till ett nätverk som tillhandahåller DHCP, dvs till din netgear. Alternativt får du sätta en fast IP på datorn tillfällligt.
#19 ja så klart är det så, förstår jag ju nu 
#20 ja där kan man ju se det, men från enheterna då? blir svårare där antar jag.
Kollade från ett rum där jag brukar ha strul och där hade jag 3staplar på N9an, brukar vara en eller ingen så det måste ju funka nu.
Borde dreamboxen fungera direkt om jag kopplar in den på linksysen? portvidarebefodran är inställd sen förut i Netgearen
#20 ja där kan man ju se det, men från enheterna då? blir svårare där antar jag.
Kollade från ett rum där jag brukar ha strul och där hade jag 3staplar på N9an, brukar vara en eller ingen så det måste ju funka nu.
Borde dreamboxen fungera direkt om jag kopplar in den på linksysen? portvidarebefodran är inställd sen förut i Netgearen
Ja, på klienten blir det lite klurigare. I fall du kan kolla vilken kanal som används i klienten så kan du ju se vilken router det är.
Dreamboxen borde fungera som tidigare om du kopplar den till linksysen.
/P
Dreamboxen borde fungera som tidigare om du kopplar den till linksysen.
/P
ja dreamboxen funkade direkt.
Så nu är det nog som jag ville ha det.
i min wrt54g finns det ingenstans där man kan se anslutna enheter, vad jag kan se...
verkar vara en riktig skit router
många klagomål på den på internet
Så nu är det nog som jag ville ha det.
i min wrt54g finns det ingenstans där man kan se anslutna enheter, vad jag kan se...
verkar vara en riktig skit router
På en del routrar finns denna info att hämta på sidan med inställningarna för DHCP-servern.nino skrev:
Klicka här för att svara