Rör det inte låt skiten sitta det kostar fläsk att fixa... Klä in det och gör det snyggt... Ett problem för det kommer se Taikon ut hur man än bär sig åt...Men att gräva i den konstruktionen är inte kul... Klart patenterad men med god bär funktion... Det man kan göra är att hmm tassarna vilar på någon typ av konstruktion knepigt...Man kan kanske växla av den från yttervägg om man dimensioner upp den stolen och tar ner kraften i form av en pelare nåonstans men den kraften skall ju ner någonstans... 3-4 m spännvidd som aväxling typ 3-4 takstolar är lite kraft.. maximalt 0,5 ton/m2 kanske för att vara säker... Men det ser ut som en gammal skröplig avväxling där men det är nog en Timell lösning på den..... huva du har jobb om du skall fixa det där bra....vart finns du kanske kan man hjälpa.....

Tackar så mycket för era synpunkter.
Nej inga sättningar synliga, den biten ser bra ut.
Timell var nog inte ens påtänkt när denna lappverksfogning kom till världen, men den kanske går i hans anda ändå ;D

Kanske blir tvungen att börja tänka på hur en fantasifull inklädning av denna konstruktion skulle se ut, utan att stjäla all uppmärksamhet från rummet i övrigt...

huset befinner sig i Gränna, det kanske slutar med att jag får leja in dig 'mr Z' , om jag inte satsar på papé marché lösningen förstås :)

jag är inte själv i byggbranchen så detta kanske är ett lite riskfyllt projekt att dundra på med för en lekman som mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.