20 848 läst ·
256 svar
21k läst
256 svar
Re: Luleå, Svartöbrinken...
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Ullis-Johan...
Har ni jul fortfarande i Luleå
.....hemsidan verkar ha gått i stå?!
Vore kul att ser hur det ser ut nu!
/Calle
Har ni jul fortfarande i Luleå
Vore kul att ser hur det ser ut nu!
/Calle
Nä men jag har råddat lite med datorn under mellandagarna och bytt en disk så jag måste installera nödvändig programvara innan jag kan återuppta underhållet av sidan.
Glad påsk då!
/J
Glad påsk då!
/J
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Tack det samma...ber om ursäkt i fall jag klampade in på Lule-tråden!
/Calle
/Calle
Klampa på du! 
Stomresning på "M" i morgon som det verkar. (?)
Ska bli spännande att se närmaste grannkåken på plats!
/J
Stomresning på "M" i morgon som det verkar. (?)
Ska bli spännande att se närmaste grannkåken på plats!
/J
Ja, kul med lite grannar, det är ju först då man får en riktig bild av hur villaområdet kommer att bli. Hur nära varann hamnar husen? Ligger alla tomter på Brinken runt 700-800 kvadrat i storlek?Ullisojonas skrev:
Vad händer i ert hus nu? Bara sådanadär "osynliga" grejer, som i vårt hus?
Tomterna ligger väl runt 750 i snitt.
Det är ju inte fråga om några fotbollsplaner mellan kåkarna direkt...
Tror dock att vi kommer att ha ca 20 meter mellan vårt hus och grannens (mer på ena kanten och mindre på andra då vår tomt är lite "kilformig"). Har tacksamt noterat att Anneliomagnus som bygger nedanför (resning i morgon?) faktiskt till största delen hasat ned med sin kåk ett par meter utöver stipulerade 4 meter från tomtgränsen.
Man snickrar innerväggarna och skruvar gips som bäst. Det är draget en del spirorör för ventilationen och det ser ut som om det ska dras rör för C-dammsugare i detta skede. Har lite synpunkter på hur man löst dragningarna men det ska nog gå att reda ut med byggledaren i morgon. Balkongen är på plats, men utan räcke eftersom vi håller på med att ta in offerter från div smide/svetsverkstäder för färdigställande av metallräcke i stället för trälådan som Myresjö skickade med.
Carporten i stort sett färdigställd med "innertaket" spikat och klart (ska ta upp lucka där vad det lider för snöskyffelförvaring etc.) Skärmtaket över huvudentrén också på plats, så exteriört börjar slutresultatet nu framträda!!!
Det rör på sej!!! (Precis som för gode grannen thobjo ;D )
/J
Det är ju inte fråga om några fotbollsplaner mellan kåkarna direkt...
Tror dock att vi kommer att ha ca 20 meter mellan vårt hus och grannens (mer på ena kanten och mindre på andra då vår tomt är lite "kilformig"). Har tacksamt noterat att Anneliomagnus som bygger nedanför (resning i morgon?) faktiskt till största delen hasat ned med sin kåk ett par meter utöver stipulerade 4 meter från tomtgränsen.
Man snickrar innerväggarna och skruvar gips som bäst. Det är draget en del spirorör för ventilationen och det ser ut som om det ska dras rör för C-dammsugare i detta skede. Har lite synpunkter på hur man löst dragningarna men det ska nog gå att reda ut med byggledaren i morgon. Balkongen är på plats, men utan räcke eftersom vi håller på med att ta in offerter från div smide/svetsverkstäder för färdigställande av metallräcke i stället för trälådan som Myresjö skickade med.
Carporten i stort sett färdigställd med "innertaket" spikat och klart (ska ta upp lucka där vad det lider för snöskyffelförvaring etc.) Skärmtaket över huvudentrén också på plats, så exteriört börjar slutresultatet nu framträda!!!
Det rör på sej!!! (Precis som för gode grannen thobjo ;D )
/J
Hej... idag har "vi" satt stommarna, ryggarna värker.... bara taket kvar men det tar "vi" imorrn ;-) Det rör ju på sig som sagt, dock lite finputs kvar innan inbjudan till inflyttningsfesten kommer med posten! Underbart!!! Har tagit en massa bilder och ska försöka få tid att sätta ihop en hygglig sida. Återkommer med det. Inga otäcka överraskningar än så länge.... utom ett rött fönster vid dörren.... kan inte minnas det i beställningen... men det kunde ju varit värre...
Nåväl det hela känns väldigt bra, måste gå och lägga oss tidigt idag så vi orkar spika imorrn ;D
Ha det gott/Anneli o Magnus
Nåväl det hela känns väldigt bra, måste gå och lägga oss tidigt idag så vi orkar spika imorrn ;D
Ha det gott/Anneli o Magnus
Hej Grannar!!! Välkomna till gatan! 
Vi var ute nu på kvällen och inspekterade. Blr fint det här!
Nu ska vi bara se när Thomas & Anna kommer till skott! Har inte "rört på sej" ännu såvitt vi kan se! ;D
Har skickat ett p.m rörande ett papper från stadsbyggnadskontoret som vi fått.
Vi ses!
/Jonas & Ulrika
Vi var ute nu på kvällen och inspekterade. Blr fint det här!
Nu ska vi bara se när Thomas & Anna kommer till skott! Har inte "rört på sej" ännu såvitt vi kan se! ;D
Har skickat ett p.m rörande ett papper från stadsbyggnadskontoret som vi fått.
Vi ses!
/Jonas & Ulrika
Tack
Börjar arta sig bra, blir fint med "tripp, trapp, trull" på vår sida. Ert hus är ju bara sååå maffigt!! Helt rätt 
Ha det gott
/Anneli
Ha det gott
/Anneli
Maffigt och maffigt... Våra hus är ju lika stora!!! 
Möjligen är det väl så att det faktum att Ert är souterrängat gör att vår fasad känns stor.
Mina föräldrar har också totalt runt 190 kvm, men i ett plan. Onekligen känns vårt hus j-ligt stort när man jämför exteriört... Tur att (senare) taxeringsvärde inte beräknas på hur fet fasaden "känns"... ;D
Hejhej
/J
Möjligen är det väl så att det faktum att Ert är souterrängat gör att vår fasad känns stor.
Mina föräldrar har också totalt runt 190 kvm, men i ett plan. Onekligen känns vårt hus j-ligt stort när man jämför exteriört... Tur att (senare) taxeringsvärde inte beräknas på hur fet fasaden "känns"... ;D
Hejhej
/J
Ja det är ju en himla tur
Trevlig helg till er alla!
Anneli o Magnus
Trevlig helg till er alla!
Anneli o Magnus
Nämen hejdu!
Tror att din turordning är korrekt. Därefter Antes å sen är det vi
En högoddsare vore att Thomas tränger sej in någonstans emellan!!! ;D
Thobjo: Hur går det för er egentligen?!!
För vår del går allt som på räls (några solkurvor har det dock varit).
/J
Tror att din turordning är korrekt. Därefter Antes å sen är det vi
En högoddsare vore att Thomas tränger sej in någonstans emellan!!! ;D
Thobjo: Hur går det för er egentligen?!!
För vår del går allt som på räls (några solkurvor har det dock varit).
/J
De börjar snart med vår platta, ev. nästa vecka

Håll i er!!!
Håll i er!!!
anneliomagnus: se PM!
/J
/J