tackar för det
 
Vi köpte vår ekbänkskiva hos dom och det bara strulade.Fick skicka tillbaka skivorna 2 ggr eftersom dom inte alls var bra,första omgången var väldigt vågig,andra omg var oxå vågig och dessutom stora sprickor i dem,man blir inte så glad när dom skickar iväg halkassa saker.Hur köken är där vet jag inte men jag rekomenderar absolut ingen att köpa bänkskivor i ek.
 
Ska återkomma med en slutrapport när jag "diskuterat" klart med Epoq rörande brorsans kök.

Angående inbyggnads så är ju det mer en fråga om vitvarorna. Har iaf monterat en frys mellan två underskåp med integrerad snickerilucka.

Ett problem med epoqs luckor i dessa avseenden är att dom alltid har urfrästa hål för vanliga gångjärn. Vissa luckor har tillochmed det i alla fyra hörn. Detta gör att det ibland kan bli svårt att fästa luckan i kylskåpsdörrar eller andra fixturer (beroende på inredningssystem etc). Epoq skickar med små träpuckar som skall fylla ut dessa hål, men passformen är dålig och det blir ingen bra lösning i slutänden.
 
P
Efter att ha monterat ett Epoq-kök nyligen skulle jag avråda från att köpa dessa.
Kvalitén och finnishen är inget vidare.
Flammiga luckor, skeva luckor, dom urfrästa hålen som MathiasS nämner, dåligt UV-skydd på ytbehandlingen, smäckiga/rangliga diskbänkar osv.
Köket som jag monterade åt en kund stod uppackat i ett sovrum där persiennerna var nerdragna -efter en vecka så hade en täcksida blekts synbart. Framför täcksidan hade en skåpslucka och lämnat ett mörkare, oblekt fält.
Säljarna på Epoq är tydligen inte helt lätta att få kontakt med heller, varken i butiken eller per telefon.

Jag skulle välja IKEA framför Epoq vilken dag som helst i veckan.
 
ACME skrev:
Efter att ha monterat ett Epoq-kök nyligen skulle jag avråda från att köpa dessa.
Kvalitén och finnishen är inget vidare.
Flammiga luckor, skeva luckor, dom urfrästa hålen som MathiasS nämner, dåligt UV-skydd på ytbehandlingen, smäckiga/rangliga diskbänkar osv.
Köket som jag monterade åt en kund stod uppackat i ett sovrum där persiennerna var nerdragna -efter en vecka så hade en täcksida blekts synbart. Framför täcksidan hade en skåpslucka och lämnat ett mörkare, oblekt fält.
Säljarna på Epoq är tydligen inte helt lätta att få kontakt med heller, varken i butiken eller per telefon.

Jag skulle välja IKEA framför Epoq vilken dag som helst i veckan.
Skeva luckor har jag inte märkt något av, och utseendemässigt ser detta ekkök helt ok ut. Diskbänken däremot håller jag med om, har fått en ny levererad efter att den första varit så krokig att den inte gick att montera. Dessutom lossnade en av vinklarna man spänner fast diskbänken med.

Säljarna verkar vara bortkopplade när affären väl är genomförd, därefter är det kundtjänst som gäller. Tråkigt nog har dom flesta där (om ens någon) monterat ett kök någon gång vilket gör att det är lite knepigt att ha en kreativ dialog kring det hela...
 
Det är som MathiasS skriver att så fort man beställt något och det krånglar så får man absolut ingen hjälp av säljaren,de hänvisar en till kundtjänst,vilket jag tycker är ganska dåligt,man vill ju gärna prata med den man beställt varorna med.Det blir iaf inget mer handlande där för mig inte
 
Vad tråkigt att höra att så många har haft problem med Epoq, nu blir man verkligen osäker...! Eftersom vi har snål budget så blir det nog dem ändå, funderar annars på Ikeas Faktum Ädel som är snarlikt det vi kikat på på Epoq
 
  • ikea_kk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.