Johan Gunverth skrev:
11.500kWh från sep 2009 - sep 2010. 280m2 varav 80 håller 15°. Inget passivhus.

Det verkar som om drillandet med familjen har fungerat. Bara dygnet-runt-tvättmaskinen som är kvar att åtgärda. Fullständigt övertygad om att energimedvetenheten spelar stor roll.
--------
Bergvärme. Thermia Diplomat 12. Golvvärme alla plan.
Ingen braskamin än, men den kommer.
2 vuxna, pojkar födda 2003 och 2005
Nybyggt.
Trevligt !
Hoppas mina 120 kvm håller den förbrukningen också - eller mindre :)
11000 kwh var den teoretiska siffran.

Skall bara övertyga sambon om att en morgonrock och tofflor inte är hela världen på morgonen (nedervåningen blir ett par grader kallare än uppe på natten)...

Edit: Fick elräkningen nu:
379 i Juli och 477 kwh i Augusti, men då flyttade vi in först 10e Juli så den är inte helt korrekt...

/K

Redigerat:
KLas, jag har ungefär samma boyta men uppdelat på hushållsel och värme/varmvatten via fjärrvärme.

Årsförbrukning el: ca 6000
fjärrvärme: ca 12000

Bambi skrev:
KLas, jag har ungefär samma boyta men uppdelat på hushållsel och värme/varmvatten via fjärrvärme.

Årsförbrukning el: ca 6000
fjärrvärme: ca 12000
Ok.
I mitt fall har jag ett nybyggt parhus med FLVP - så jag hoppas slå din totala siffra (på 18000 kwh) då :)

/K

En fråga bara, vad håller ni för inomhustemp? Lite skillnad om man går och fryser i 18 grader eller som jag som håller 22 grader på vintern.

Jag har också nybygge, men verkar ligga lite högt...

bumpaberra skrev:
En fråga bara, vad håller ni för inomhustemp? Lite skillnad om man går och fryser i 18 grader eller som jag som håller 22 grader på vintern.
21° allmänt. 17° sovrum. 15° i förråd och verkstad i källaren.

Bambi skrev:
Jag har också nybygge, men verkar ligga lite högt...
Well, vi får väl se vad jag landar på.
Är det förra årets siffror som du har så var ju den vintern lite extrem också...

/K

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.