bygga_bo skrev:
Theofils har Cobolt och de har en butik i Stockholm. Det finns säkert fler, men jag har för dålig koll på 08-området för att ens gissa...
Jag mailade Tooltrust och frågade var de har återförsäljare, behöver en som säljer via postorder.

Theofils kommer jag garanterat beställa ifrån, de har många saker som jag behöver framöver.. :D

Maila, eller ring, Tooltrust så ligger fräsen i brevlådan i morgon.
Dom är snabba som tusan på att skicka.

Ja det var ju en massa färg som lurade. Alltid kul när det löser sig. Cobolt sälges lite här och var dom har en återförsäljare lista på deras hemsida. Fick det till 15 ställen i sthlm å vad det är bra att bo i en stor stad när man kan köpa fräs stål lite här och var men om man vill köpa snickar torrt virke att köra sin nyköpta fräs i ja då får man leta. Och vill man ha någon form av udda träslag Ja då finns det inte i hela Sverige å vad bra

Pär

Just denna model av fräs fanns bara hos Tooltrust tydligen.
Är beställt och de skickas direkt. Borde ha dem i morgon. Och testfräsa på lördag (eller kanske efter "På Spåret" imorgon kväll..)

Återkommer med bild på den första frästa listen.. :)

vojma: Imponerande, hade jag nog aldrig kommit på!

En sådan tiltande lyft skall jag bygga.
Han är en riktig knep å knåp kille

Pär

Ja jag ska också bygga en. Måste bara köpa mig en bandsåg först...

Det ligger på min önskelista oxå, men måste ha en verkstad först. Du "bax" ser att du är från härliga härjedalen, vet du om något snickeri ställe/verkstadslokal att hyra in sig på i närheten av Sveg? Det behöver inte vara stort.

-RB- skrev:
Eller så bygger du en... [länk] :)
Jooo... men för att bygga en bandsåg så behöver man en bandsåg... Lite "Moment 22" över det hela...:P

Men hur gjordes då den första bandsågen?:rolleyes:

Mackin skrev:
Du "bax" ser att du är från härliga härjedalen, vet du om något snickeri ställe/verkstadslokal att hyra in sig på i närheten av Sveg? Det behöver inte vara stort.
Du har PM, vill inte förstöra tråden med OT.

Vad heter verktyget som du använt för att memorera profilen på listen?

C
Profilmall heter det fantasilöst nog :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.