Kan ev. Köpa en danderyds rätstege, 180cm för 500:- är det bra grejjer eller skräp? Har ett lånat likadant eskilstuna.. det är bra.. men danderyds?

Det är bra grejer. Se till att det inte är böjt och att du kalibrerar det innan du börjar använda det bara.

Verka nytt.. men 600:- va sista pris... köpte iaf:)

Aluminiumstege i närbild som visar en detalj av låsmekanismen, placerad ovanpå en träyta och tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Metallstege i en bilbagage med ett paket och en skruvmejsel på en snötäckt mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har försökt leta info om detta danderyd vattenpass, men hittar inte mycket.

Är det gamla grejjer?

Detta ex var iaf "nytt" eller oanvänt åtminstone:)

Jag har ett 100cm långt som komplement till MST när det är för långt och det köpte jag för 15 år sen minst.

Danderydspass är absolut högsta kvalitet. Var rädd om det!
Jag har två stycken.

Själva plåten med libellerna och fininställningen har sett likadan ut åtminstone sedan 60-talet men eftersom ditt exemplar har aluminiumlinjal är det knappast så väldigt gammalt. De gamla brukar ha trälinjal. På den tiden var aluminiumlinjalerna för dyra för vanliga byggnadsarbetare så de köpte plåten och snickrade linjalen själva

Om en libell går sönder kan man köpa en ny som reservdel "rak libell" och gjuta fast med gips.

Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Tack för info, då får jag känna mig nöjd med inköpet :)

ÄR det rakt så är det skitfina grejjer.

Tog över svärfars som har 15-20 år på nacken.

Fungerar klockrent.

la det på svärfarsans GGC Eskilstuna som är identiskt... de kändes raka och var lika (över)känsliga båda två..

så nu fick han tillbaka sitt så han får lite rakt där hemma :)

kul att det verkar va bra grejjer :)

Enda felet är att det tycker att ALLT är snett. Det är väldigt känsligt men ett superbt vattenpass. Minus för att det inte går att lägga platt med libellerna nedåt.

toolman77 skrev:
Enda felet är att det tycker att ALLT är snett. Det är väldigt känsligt men ett superbt vattenpass. Minus för att det inte går att lägga platt med libellerna nedåt.
Haha, ja bubblan är typ halva blåsan fel, men det är en diff på 1mm på två meter. Sjukt frustrerande med så exakta instrument :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.