Mitt innertak med obehandlad råspont ska målas vitt. Jag har förstått att jag först behöver lägga på någon sorts spärrfärg för att kvistarna inte ska synas igenom?
Duger det med t ex den här? https://www.bauhaus.se/kvist-sparrgrund-jotun-vit-2-7l
Den blir väl vit, och sedan målar man med annan färg ovanpå?

Jag saknar tyvärr ork och tid att göra det superkomplicerat så det får gärna vara någorlunda enkelt.

Jag använde den färgen i mitt garage på väggarna. Målade sen över med vanlig väggfärg. Det ser bra ut fortfarande. Jag har för mig att jag komplicerade det med att använda kvistlack (tömde de burkar jag hade hemma) på några ställen. Men det var nog onödigt.

R rikardg skrev:
Jag använde den färgen i mitt garage på väggarna. Målade sen över med vanlig väggfärg. Det ser bra ut fortfarande. Jag har för mig att jag komplicerade det med att använda kvistlack (tömde de burkar jag hade hemma) på några ställen. Men det var nog onödigt.
Kanon, tack. Jag kör på den. Jag läste någonstans att om man vill ha en matt vit färg så räcker det att måla med Jotun spärrgrund, man behöver alltså inte täckmåla med en "vanlig" färg. Stämmer det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.