1 609 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ränteändringar topplån samt blancolån?
Bottenlån på hus ändras ju var tredje månad (vid rörlig ränta)
Jag undrar dock hur ofta räntan ändras på topplån och blancolån?
Vi förhandlade fram vad vi tycker är hyfsade räntor på både topplån och blancolån men sedan dess har ju räntorna (rörlig boränta) sjunkit med nästan 0.5%.
Dock har inte räntorna på topplånet eller blancolånet hängt med i denna sänkning.
Dock kan man ju säkert gissa att de följer med upp väldigt omgående när räntan börjar stiga.
Hur har ni det med dessa typer av lån?
Jag undrar dock hur ofta räntan ändras på topplån och blancolån?
Vi förhandlade fram vad vi tycker är hyfsade räntor på både topplån och blancolån men sedan dess har ju räntorna (rörlig boränta) sjunkit med nästan 0.5%.
Dock har inte räntorna på topplånet eller blancolånet hängt med i denna sänkning.
Dock kan man ju säkert gissa att de följer med upp väldigt omgående när räntan börjar stiga.
Hur har ni det med dessa typer av lån?
Men du det finns väl en sista datum för när lånet skall vara betalt. Alternativt när du skall skriva om lånet. På din lånehandling finns det datum från dagen när du tog lånet och ett datum när det skall vara betalat samt gällande räntesats.
Nu har jag läst på,
och det är nog så som du skriver ang. ditt topplån som du har rörligt. Det kan ju vara så att om du nyligen tagit ditt lån så kan det vara så att din rabatt som du nämner fortfarande gäller, och att det först efter en tid kommer en förändring i din ränta. Men ring banken så får du svaret på din fråga.
och det är nog så som du skriver ang. ditt topplån som du har rörligt. Det kan ju vara så att om du nyligen tagit ditt lån så kan det vara så att din rabatt som du nämner fortfarande gäller, och att det först efter en tid kommer en förändring i din ränta. Men ring banken så får du svaret på din fråga.
Klicka här för att svara