Någon som vet var man köper en enkel rännkroksbockare?

Jo, jag vet att man kan hyra, men i vårt fall blir att använda den sporadiskt under ett halvårs tid ute på landsbygden.

D
Fick du tag på någon rännkroksbockare i Göteborg? Är också ute efter en. Skall bara bocka ett fåtal krokar, men skulle vara värt ett par hundra att kunna göra jobbet lite när man har lust istället för att hyra ett verktyg. Kan man banka till krokarna i ett gummiklätt skruvstyck och gummiklubba istället?

• Gilla
Andre76
  • Laddar…
Skruvstäd funkar också dock inte lika mobilt

DIY_freak skrev:
Fick du tag på någon rännkroksbockare i Göteborg? Är också ute efter en. Skall bara bocka ett fåtal krokar, men skulle vara värt ett par hundra att kunna göra jobbet lite när man har lust istället för att hyra ett verktyg. Kan man banka till krokarna i ett gummiklätt skruvstyck och gummiklubba istället?
Varför inte bocka alla kroken med en gång? Och montera de lite när du har lust så blir det kanske lite mer effektivt? =) Skruvstäd, en bräda mellan kroken och vanlig hammare duger alldeles utmärkt till denna syssla.

D
Goteborg skrev:
Varför inte bocka alla kroken med en gång?
Jo, självklart kan jag bocka alla krokar på en gång... men det hela skall sitta på sommarstugan och där finns inga rännkroksuthyrare. Så då får jag hyra verktyget i stan när jag skall åka ut och sedan måste jag bocka krokarna, oavsett om jag har lust att syssla med det eller inte den helgen, men framförallt så måste jag tillbaka till stan igen för att lämna tillbaka verktyget istället för att kanske stanna på landet...

Men kanske man skulle kunna bocka allt i stan... utan att passa till det på plats först. Men det får nog bli ett skruvstäd, det låter som de flesta tycker det funkar och ett skruvstäd kan man ju ha nytta av annars också.

• Gilla
Ikeros
  • Laddar…
DIY_freak skrev:
Men kanske man skulle kunna bocka allt i stan... utan att passa till det på plats först.
Ändrar sig måtten om du bockar dem på landstället eller hemma i stan menar du? :D

Förlåt, kunde inte låta bli... Förstår hur du menar. Skruvstäd och hammare med en brädbit eller något som skyddar kroken och fördelar ut slaget funkar kanon! Lite bökigare än en krok-knäck men funkar.

Redigerat:
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Någon som vet var man köper en enkel rännkroksbockare?

Jo, jag vet att man kan hyra, men i vårt fall blir att använda den sporadiskt under ett halvårs tid ute på landsbygden.

K
Blir dyrt att hyra i sisådär 11 år sen tråden var aktiv… 😂

• Haha
Stubai
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.