Hej.

Hur ansluter man ett rakt vattenlås för ett 40mm spilltratt för tvättmaskin?

Inuti det raka vattenlås är det gängor.
Finns det någon typ av ”mutter” med packning som man ansluta spilltratt mot.

• Rakt vattenlås för golvanslutning, 40mm x G32, på en mobilvisning av faluplast.com website.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar en sådan här?

• Vit Faluplast-koppling 32xG40 för avloppsrör som visas på en produktsida med prisuppgift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet att jag tänkt ansluta två tvättmaskiner till samma vattenlås

Men tack för tipsen.

Ja den verkar ju klart intressant.

Tusen tack för svaret.

Krilleman
Jag hittar ingen annan artikel som kan tänkas vara likvärdig den du söker än den jag precis länkade till hos Faluplast...

Jag tror det är rätt med det är ju aldrig någon garanti för jag gissar! ;) (y)

KollAr det imorn.

Klarar en spilltratt i kapacitet två tvättmaskiner och en torktumlare?

Godmorgon @A.G

En fråga bara, har du kommunalt avlopp/vatten ?.

Vi fick ett http://faluplast.se/sv/tvattmaskin/tvattmaskinavlopprsk-808237640mm__978 installerat och allt var frid o fröjd tills vi installerade vår bdt anläggning på vårt enskilda avlopp, då var vi tvungna att installera ett extra vattenlås på ovanstående för att det inte skulle "lukta avlopp. :D när fläkten ventilerar bdt anläggningen. När det väl var gjort har allt fungerat igen.
/B

Vi är kommunalt anslutna.

Hade helst sluppit installera ytterligare 1st vattenlås och 1st rakt vattenlås.

Alternativt inte ansluts torktumlaren och tömma manuellt i en golvbrunn (kanske är bra så den inte torkar ut). Är i källaren

Tänkte mest så att inte spilltratten klarar av att ”svälja” vattnet från tre maskiner.

Rickard.
Hur stor är risken att båda maskinerna tömmer precis samtidigt egentligen?
Torktumlaren kan du glömma, det är så lite vatten att det är ovesäntlig i beräkningen.

Har aldrig haft problem med en vanlig spilltratt (hade en i 2år) och jag tänker att det nog inte är värre med 2 maskiner.

Hej
Har du kommunalt va så uppstår aldrig "mitt problem" så där kan du vara lugn.
Ang kapaciteten vågar jag inte svara, vi har bara haft en maskin inkopplad och där har det fungerat alldeles utmärkt. Och själva vattenlåset @Krilleman hänvisade till är troligtvis top of the line, när både han och även min installatör använder sig och hänvisar till den produkten. På mitt vattenlås var det bara "en anslutning på själva locket" men det kanske finns med flera anslutningar. Annars kan du säkert få råd om hur du ska ansluta flera maskiner till "ett vattenlås". Avvakta och se kommande svar i detta eminenta forum.:D
/B

• Gilla
A.G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.