Hej,
Vi köpte hus där säljaren inte underhållit trallen på bästa sätt. Jag undrar om den är bortom räddning, eller om det finns sätt att rädda den på. Själva layouten är vi nöjda med så alternativen är ju att byta ut trallen rakt av.
Den är rätt sprucken på sina håll och småungarna riskerar dagliga stickor i fötterna när de ränner runt.
Vi köpte hus där säljaren inte underhållit trallen på bästa sätt. Jag undrar om den är bortom räddning, eller om det finns sätt att rädda den på. Själva layouten är vi nöjda med så alternativen är ju att byta ut trallen rakt av.
Den är rätt sprucken på sina håll och småungarna riskerar dagliga stickor i fötterna när de ränner runt.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Det är lika bra att byta allt. Annars sitter du där om tre år igen och byter det du försökte spara nu.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Om reglarna under är i ok skick är det ett ganska billigt och snabbt projekt att byta till nytt friskt trallvirke. Lossa några av de värsta partierna och kolla reglarna som ofta är i NTR A-kvalitet dvs mycket lång hållbarhet i luftiga konstruktioner som typiska altanbyggen.
Tack för svar. Det var väl som jag trodde, men snål och lite småbekväm som man är så var det en liten del av mig som hoppades på en mirakellösning 
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Du får trösta dig med att det knappt går att få tag på trallvirke nu. Vänta till nästa år.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Förmodligen inte fullt så illa, men allra minst rekorddyrt.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Klicka här för att svara