2 308 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Radiator fråga
Hej
i samband med renovering lossade jag en radiator för att kunna gipsa spackla och måla. Jag stängde då termostaten samt skruvade in den plastskruv som styr returen?? Inser nu i efterhand att jag kan ha dragit den för hårt.. detta då jag inte får värme i radiatorn, lr borde jag få det ändå vara jag vrider på termostaten?
Känner att detta är lite överkurs för mig så jag har försökt få hit min VVS are men han är mer upptagen än tomten i dessa tider. Och barnen klagar på kalla rum. Finns det något jag kan göra själv? Värmen funkar i övrigt. Bergvärme lite golvvärme samt radiatorer. Nibe pump. Med vänlig hälsning, Ulf
i samband med renovering lossade jag en radiator för att kunna gipsa spackla och måla. Jag stängde då termostaten samt skruvade in den plastskruv som styr returen?? Inser nu i efterhand att jag kan ha dragit den för hårt.. detta då jag inte får värme i radiatorn, lr borde jag få det ändå vara jag vrider på termostaten?
Känner att detta är lite överkurs för mig så jag har försökt få hit min VVS are men han är mer upptagen än tomten i dessa tider. Och barnen klagar på kalla rum. Finns det något jag kan göra själv? Värmen funkar i övrigt. Bergvärme lite golvvärme samt radiatorer. Nibe pump. Med vänlig hälsning, Ulf
Du behöver nog få upp returen också för att få flöde där, själv försöker jag att lufta före jag släpper på flöde runt för att minska på luft som smiter iväg i systemet. Ofta så att jag släpper i vatten i elementet via returen, luftar och sedan öppnar termostaten
Klicka här för att svara