Hej
i samband med renovering lossade jag en radiator för att kunna gipsa spackla och måla. Jag stängde då termostaten samt skruvade in den plastskruv som styr returen?? Inser nu i efterhand att jag kan ha dragit den för hårt.. detta då jag inte får värme i radiatorn, lr borde jag få det ändå vara jag vrider på termostaten?
Känner att detta är lite överkurs för mig så jag har försökt få hit min VVS are men han är mer upptagen än tomten i dessa tider. Och barnen klagar på kalla rum. Finns det något jag kan göra själv? Värmen funkar i övrigt. Bergvärme lite golvvärme samt radiatorer. Nibe pump. Med vänlig hälsning, Ulf
 
Har du luftat efter att du satt tillbaka radiatorn? ta bort termostaten och kolla så den lilla pigen kommer ut så det inte är strypt där...

MVH. Jonas
 
Ja har tittat på luftningen men fick ingen riktig ordning på det... avslutade då jag tänkte att jag måste lösa returen oxå. Men det kanske ska funka oavsett retur skruven?
 
Du behöver nog få upp returen också för att få flöde där, själv försöker jag att lufta före jag släpper på flöde runt för att minska på luft som smiter iväg i systemet. Ofta så att jag släpper i vatten i elementet via returen, luftar och sedan öppnar termostaten
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.