Hej!
Jag har ett kallförråd som tillhör min bostadsrätt. Vind- och fuktspärren är trasig på vissa ställen, och kan se en del fuktskador. Föreningen anser att det inte är något problem, men jag är osäker och vill gärna få en andra åsikt.

Jag funderar på att sätta upp nya skivor men jag är orolig för att det kan leda till mer fukt- eller mögelskador om stommen och vind-/fuktspärren inte åtgärdas först.

Bilder på skadorna finns bifogade. Vad skulle ni göra i detta läge? Är det säkert att sätta upp nya skivor nu, eller finns risk att problemet förvärras?

Tack på förhand för era råd!

• Skadat och trasigt vind- och fuktspärr med synliga fuktskador på förrådsvägg, omgivna av träreglar och isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktskadad vägg i kallförråd med trasig vind- och fuktspärr, synliga träreglar och skador på materialet, oro för ytterligare skador.
    Skapa konto
  • Bild av ett kallförråd med en dörr och väggar av trä där fukt- och vattenskador markerats med röda cirklar.
    Skapa konto
  • Skadad vind- och fuktspärr i kallförråd med synliga fuktskador på träet. Synliga fuktmärken och isolering med spik.
    Skapa konto
J
Finns inga krav om vindspärr i kallförråd, ett vindskydd i sig stoppar ju inte fukten på något sätt så där tror jag att föreningen har rätt..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.