G
Hejsan,
Detta är mitt första inlägg här på sidan.
Jag skulle behöva lite råd angående mitt tak.
Jag bor i en lång gammal skånelänga, på ena sidan
endast takstolar med påskruvad plåt på andra sidan så sitter det sticketak
tror jag det heter och plåt på det.
Det finns alltså inte takspont.
Nu funderar jag på solceller och känns det som att man får riva alltihop och sponta o pappa
och sen kanske plåt och solceller?
Eller kan man sätta solceller rakt på plåten?
Tacksam för någon input:-)
 
Är du säker på att konstruktionen klarar vikten av solceller?
 
Är taket i så bra skick att det inte behöver läggas om de närmsta 20-25 åren? Annars är det lika bra att göra det nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.