Hej behöver ett snabbt svar på denna fråga.
Anledning till brådskan är att jag nästan köpt en Mitsubishi Electric FD25
och den skall värma upp kåken som är på 115 kvm,med en öppen planlösning.
Kommer att sättas upp på gavelväggen i vardagsrummet och riktning blir i husets längdriktning.
Kommer även att nyttja takfläkten för att trycka ut värmen till resten av huset..
Vet att jag behöver stödvärme i badrummet och tvättstuga men resten skall den väl klara av?
Men den egentliga frågan är, vad har ni för erfarenheter av denna L Lpump.

Tacksam för alla svar som har med denna pump att göra....

Hej det var många som kunde något om Luft Luft pumpen jag frågade efter!!!!!!!

Tack
Kutte

Många som säger att det är en mycket bra pump. Den står först på inköpslistan här också (efter div andra små renoveringar). Har du sökt i forumet? Finns mycket info...

Man kan hitta en hel del även i http://www.varmepumpsforum.com/

gadu^ skrev:
Många som säger att det är en mycket bra pump. Den står först på inköpslistan här också (efter div andra små renoveringar). Har du sökt i forumet? Finns mycket info...

Man kan hitta en hel del även i [länk]
Man tackar.
Ja här fanns en hel del som jag inte visste innan, t ex den nya som kommit. Men det jag var ute efter är vad den
gemene privatpersonen har för erfarenhet av den när den är installerad. Sköna ord i ett info formulär är inte alltid verkligheten...

Tack

Kutte

Lite sent kanske...
Jag har haft min FD25 installerad i två månader nu. Jag är mycket nöjd med framförallt ljudnivån och den komfortökning vi fått hemma.
Har pumpen i bottenvåningen av vårt tvåvåningsradhus. Vid utetemperaturer över ca 7 grader klarar den även att hålla övervåningen varm, men vid kallare klimat är luftväxlingen mellan våningarna för dålig och då har jag element som stöttar uppe.
Tror att den kommer klara din yta utan problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.