Jag söker lite rådgivning kring min gamla Tuja häck. Den har inte fått få mycket kärlek den förtjänar och jag vill göra det bästa av den.
Den äter upp trädgården inåt men jag vet inte hur hårt kan vågar klippa. på ett sätt är det bra att den är bred då jag har en väg utanför så lite buller kan den nog ta bort.
på höjden antar jag att jag kan klippa rätt mycket men hur ska man hantera den på bredden. Bifogar trädgårdsbild från insidan av häcken och bild från utsidan på utsidan.
På insidan har jag en mur med lite plantering och här vill jag ju helst att Tujan inte ska breda ut sig för mycket.
Bifogar även bild där min häck möter grannens häck, jag kommer nog inte kapa lika mycket som grannens men de är rätt mycket lägre än min.
Trädgård med hög Tuja häck och andra buskar framför citybebyggelse under blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tuja häck i trädgården bredvid ett hus, överväxt och inåtböjd, med text "Vänster" över himlen.
Skapa konto
Översikt över en tät Tuja häck med delvis bruna områden, med texten "Utsida" i rött längst ner.
Skapa konto
Ojämnt klippt Tuja häck intill en väg, synlig ojämnhet och grannhäckens jämförelse.
Skapa konto
Tät Tuja häck bredande över mur med planteringar på insidan av en trädgård.
Skapa konto
Jag söker

BirgitS
Du kan inte klippa längre in på sidorna än att det fortfarande är grönt kvar på grenen du klipper.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Det blev helt ok, men 11 säckar att köra till tippen….

• Trädgård med nyklippt häck, gräsmatta och utspridda trädgårdsavfallssäckar mot stadsmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan inte klippa längre in på sidorna än att det fortfarande är grönt kvar på grenen du klipper.
När man säger "grönt kvar på grenen". Menar man då själva grenen där den går från grön till brun eller pratar man om själva barren dvs inte klippa innanför det sista gröna barrutsticket?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.