Vi har en trapp med ett sorts räcke som inte räcker hela vägen fram. Just nu har vi en barngrind där men den går snart sönder. Vad skulle vara en bra lösning för att sätta upp två räcken eller egentligen bara ett par vita stolpar som en förlängning?
Jag tycker befintliga räcket ser ut som en ”vanlig” regel (45*120, eller liknande).
Hela eller delar av den går att byta ut till en längre som räcker ända upp (fram till barngrinden tex).
Går troligen att montera liknande på andra sidan.
Går befintliga spaljéer ända upp till taket?
Hur ser taket ut?
Reglarna/listerna mellan trappa & klinker, går kanske att ta bort, då kan det gå att fästa stolpe mot vangstycke/bjälklag/etc.
Hela eller delar av den går att byta ut till en längre som räcker ända upp (fram till barngrinden tex).
Hur ser taket ut?
Reglarna/listerna mellan trappa & klinker, går kanske att ta bort, då kan det gå att fästa stolpe mot vangstycke/bjälklag/etc.
Det går till taket, men jag är ute efter den enklaste lösningen på problemet, inget komplicerat. Barngrinden räcker just nu på sidorna och det är just det jag skulle vilja ha i framtiden, bara sidodelarna som ansluter till spaljéerna, lika högt som det är nu men ingen grind. Typ om man kunde limma, skruva fast två grindar på spaljéerna? Eller ha ngn möbel för på båda sidor?Demmpa skrev:
Jag tycker befintliga räcket ser ut som en ”vanlig” regel (45*120, eller liknande).
Hur ser taket ut?
Klicka här för att svara