Vi är i färd med att beställa en materialsats från fiskarhedenvillan. Tanken är att köpa satsen från dem och ta hjälp av egna lokala entreprenörer med de moment som vi inte behärskar själva.

Det vi funderar på i dagsläget är hur stor rabatt, om någon som man kan förvänta sig på deras listpriser?

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

Begär en offert på villan och sen försök att räkna ut materialet självs och jämför med brädgården.

Jo det har jag gjort, den lilla skilllnad det ger tycker jag inte är värt merarbetet att jaga runt själv. Således känns det relativt prisvärt men frågan var ju om man kan räkna med en prutmån på någon procent eller om priser på materialsatser är fasta så att säga.

Hoppas på svar från er som köpt hus från fiskarheden den senaste tiden, hur sugna är de på att pruta?

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

Vi skulle bygga ett hus med FHvillan men hoppade av pga dålig kommunikation med deras samarbetspartners. FH kunde tänka sig en rabatt på 10 tkr, offerten var på ca 3 milj kr. Svaret är således att de i detta fall inte prutade alls.

Hej, nu vet jag inget om mtrlsats hus men har själv begärt in 3st offerter på mtrlsats på garage. Där blev det mellan 10-12% rabatt jämfört mot listpris + att alla bjöd på gratis leverans mellan Nov-Feb.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.