Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Idag har jag gjort ett quiz om att dra el i badrum. @Bo.Siltberg har varit väldigt snäll och hjälpt mig att granska och justera frågorna, dessutom står han för en av frågorna, gissa vilken?
Quiz: Kan du dra el i badrum? https://www.byggahus.se/quiz/199-kan-du-dra-el-i-badrum
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Vi inspireras av läcker badrumsbelysning hos @Mike_the_pip3.
Quiz: Kan du dra el i badrum? https://www.byggahus.se/quiz/199-kan-du-dra-el-i-badrum
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi inspireras av läcker badrumsbelysning hos @Mike_the_pip3.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 398 inlägg
6/10 
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
4/10 ... men jag kryper tillbaks under min sten nu ...
Men ett problem jag hade i quizet är att jag inte har en aning om vad elsäkerhetsverket säger i en viss fråga.
Jag typ bryr mig inte, ty de har då och då fel, men framförallt vacklar de hit och dit i många frågor, så jag får liksom ingen hjälp, därför tar jag ganska lätt på deras "frågor och svar".
Jag typ bryr mig inte, ty de har då och då fel, men framförallt vacklar de hit och dit i många frågor, så jag får liksom ingen hjälp, därför tar jag ganska lätt på deras "frågor och svar".
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 972 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 972 inlägg
Kul quiz. 6 av 10. Jag skulle dock aldrig köra hempul i en sådan här miljö. Skulle jag trots allt komma på tanken att göra det själv så skulle jag läsa på ordentligt, och sen ringt en elektriker...
Jag måste bara hitta en bra elektriker. Där jag bodde innan hade jag två som jag gillade, men det är ju alltid lurigt när man flyttat. Man vill ha någon som inte tycker 50 kr/m för 1,5 kvmm FK är rimligt och samtidigt någon som dessutom är kunnig.
På bonusfrågan vilken Bo skapat så gissar jag på den med tvättmaskinen.
Jag måste bara hitta en bra elektriker. Där jag bodde innan hade jag två som jag gillade, men det är ju alltid lurigt när man flyttat. Man vill ha någon som inte tycker 50 kr/m för 1,5 kvmm FK är rimligt och samtidigt någon som dessutom är kunnig.
På bonusfrågan vilken Bo skapat så gissar jag på den med tvättmaskinen.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 173 inlägg
Fel, min bonusfråga är svårare