9 880 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
Qlima 2522 wifi kontakt
Sida 1 av 2
Hej,
Jag går bet med att få kontakt med pumpen.
Jag har stoppat i USB stickan "smart kit" i pumpen och laddat hem smart life appen.
Sen håller jag inne LED knappen på dosan tills det står AP på pumpens display.
När jag sen väljer att lägga till en värmepump i appen så ska det gå att välja EZ eller AP-mode uppe i högra hörnet enligt instruktionerna.
Men i min app finns varken EZ eller AP där uppe i hörnet.
Vet nån vad jag gör för fel?
Jag har stoppat i USB stickan "smart kit" i pumpen och laddat hem smart life appen.
När jag sen väljer att lägga till en värmepump i appen så ska det gå att välja EZ eller AP-mode uppe i högra hörnet enligt instruktionerna.
Har samma problem. Lyckades för ett år sedan men skulle göra det igen.
Men får inge kontakt, var bökigt som bara den men lyckades för ett år sedan. Men nu går det inte.
Kopplar upp mig mot pumpens nät, sedan mot mitt eget som appen ber om men efter det så hittar den aldrig pumpen…
Men får inge kontakt, var bökigt som bara den men lyckades för ett år sedan. Men nu går det inte.
Kopplar upp mig mot pumpens nät, sedan mot mitt eget som appen ber om men efter det så hittar den aldrig pumpen…
Har samma problem, hur har det gått för dig.H Hundrahundar skrev:Hej,
Mvh Anders
Prova att slå av alla avancerade funktioner t ex beam forming, fast roaming
Se till att nätverket heter bara a-z 0-9, inga skandinaviska tecken eller mellanslag osv.
Inga konstiga tecken i lösenordet
Så löste jag det.
Värdelös app men ivt:s är inte mycket bättre och den utrustningen kostade 80k+
Se till att nätverket heter bara a-z 0-9, inga skandinaviska tecken eller mellanslag osv.
Inga konstiga tecken i lösenordet
Så löste jag det.
Värdelös app men ivt:s är inte mycket bättre och den utrustningen kostade 80k+
HejH Hundrahundar skrev:Hej,
Efter mycket möda så skulle man trycka 7 ggr på LED- knappen på fjärren så blinkar displayen ”AP”.
Jag använde appen NetHome Plus som förklarade bättre. Dock funkade inte den appen för anslutning av VP. Efter det funkade anslutningen av VP med appen SmartLife.
Jag har nyligen köpt en Qlima 2522 inkl Wifi dongle på Jula. För mig räcker det att trycka 3ggr på Led-knappen så börjar displayen på väggenheten blinka AP vilket jag utgår innebär att enheten är redo att parkopplas/konfigureras. Jag har testat både appen Tuya Smart, Smart Life och NetHome Plus men utan att den automatiska scanningen hittar något. För visst ska man ansluta manuellt till enhetens egna Wifi först? Har försökt lägga till enheten manuellt men när jag scannar QR-koden på wifi-dongeln så får jag upp ett felmeddelande. Kan någon snälla ge mig något tips? 🙏
Körde fast just där själv. Mycket intresserad av en lösning också.Henrik Thurén skrev:
Jag har nyligen köpt en Qlima 2522 inkl Wifi dongle på Jula. För mig räcker det att trycka 3ggr på Led-knappen så börjar displayen på väggenheten blinka AP vilket jag utgår innebär att enheten är redo att parkopplas/konfigureras. Jag har testat både appen Tuya Smart, Smart Life och NetHome Plus men utan att den automatiska scanningen hittar något. För visst ska man ansluta manuellt till enhetens egna Wifi först? Har försökt lägga till enheten manuellt men när jag scannar QR-koden på wifi-dongeln så får jag upp ett felmeddelande. Kan någon snälla ge mig något tips? 🙏