C
S Stefan1972 skrev:
Slut i gummit står det väl inte?
Nä, "slut i gummit" var mitt ordval, men med det avsåg jag det @Tymäs skrev i #4:
"efter tre år så gummit för hårt för att bilen ska få bra grepp dessutom så kan dom få torrsprickor"

Jag fick liknande problem, fälgarna ärjade såpass att de inte kunde hålla tätt. Jag dumpade iväg hjulen med förklaringen ovan för 2.500kr tror jag det var (2015), inte svårtsålda.

Bilfälg med korrosionsskador och däck, som visar tecken på att inte hålla tätt med synlig skumremsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyra sammansatta bilhjul med vinterdäck i en garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Update: Jag gav upp och skickade de gamla vinterhjulen i containern. Som tur var hittade jag nya däck på begagnade fälgar till bra pris på Blocket.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Update: Jag gav upp och skickade de gamla vinterhjulen i containern.
Jag skrotade 4st V70-fälgar nyligen, hade pyspunka pga korrosion.
Fick faktiskt nästan en femhundring på metallåtervinningen för aluminiumet.

/Höghus

Z ZipLock skrev:
Update: Jag gav upp och skickade de gamla vinterhjulen i containern. Som tur var hittade jag nya däck på begagnade fälgar till bra pris på Blocket.
Update 2: Antingen ligger det en förbannelse över mig, eller också är Volvos originalfälgar riktigt dåliga. De nya däcken som jag köpte sitter på Volvo V40 2012-2019 originalfälgar och nu efter tre år har ett av däcken fått pyspunka. Precis som tidigare kan man misstänka lacken, då lacken börjat bubbla av korrosion även på utsidan av fälgen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.