Hoppas HD tar upp detta fall. Ska bli intressant att se utslaget, tror tyvärr doch det är stor risk att husägarna förlorar. De har ju trots allt beställt hus med enstegstätade putsfasader, vilket jag antar gör att det inte anses vara fel i leveransen...

D
Om jag beställer en bil med automatisk växellåda så antar jag att denna växellåda är anpassad för bilen med hänsyn till vridmoment mm. Går växellådan sönder ganska omgående så är jag tämligen säker på att de flesta bilföretag idag (det finns säkert undantag) fixar detta per omgående.
Bilbranschen hade ett uselt rykte tidigare men har förstått vikten av att göra kunder nöjda och att det lönar sig att ha ett gott rykte.
Byggbranschen är unik! Dom har så svårt att förstå att det lönar sig att ha nöjda kunder och att bygga fort men fel inte är ett bra alternativ.
Känner du till något byggföretag, byggare eller liknande som inte har konkat och lämnat massa lurade kunder bakom sig?! Dom är lätt räknade! De stora företagen har ju oftast minst en kartellskandal bakom sig.

Så låter en annons från MYRESJÖHUS, i Tidningen ALLT OM VILLOR & HUS NR. 2 2010

" När du köper ditt Myresjöhus med totalentreprenad betyder det att du kan göra vad du vill (som att lata dig i värmen till exempel). Under tiden bygger vi ditt drömhus och sköter alla kontakter med hantverkare. När vi är klara besiktigar du huset tillsammans med en oberoende besiktningsman för att kontrollera att vi lyckats med vår NOLL-FELS-VISION.
Skulle något mot förmodan vara fel så är det inga problem, då gör vi det bara rätt istället. Med andra ord ett husbygge som har lite av allt. "

G
Oerhört märkligt att Myresjöhus kommer undan med att skylla på andra.
OM någon har lurat Myresjöhus att byggmetoden är ok får väl de stämma det företaget/myndigheten. Det kan aldrig vara husägarens ansvar att vara expert på hus eller att stämma den tredje part som sagt åt Myresjöhus att det är ok. Där är konsumentköplagen väldigt tydlig.

Men det är väl därför KO väljer att gå in i det här. Man är ganska säker på att vinna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.