Vi har en oinredd vind som isolerats ner mot bodelen. Var upp och skulle dra om en antennkabel jag ville fästa mot murstocken som är där. Märkte ganska omgående att putsen lät ihålig och på en svårt åtkomlig del (takstolar ivägen) hade det redan blottats tegel.

Det ska ha varit ett inläckage längs den delen av murstocken som syns rester av på väggen våningen under. Det ska dock vara åtgärdat i och med takbyte.

Men är väl en biverkan av läckan.

Hur nödvändigt tror ni det är att putsa om det här? Känns som det skulle bli ett väldigt omfattande arbete inte bara att putsa utan även rensa runt omkring och få upp utrustning dit.

Återkommer snarast med bilder på eländet.
 
Åsa Lund
Används murstocken?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.