Jag ska putsa en innervägg i källaren där jag rivit bort panel. Väggen är rätt ojämn, är ett område på väggen som är putsad sedan tidigare men är rätt ojämn. Putsen på det området känns väldigt fin och hård, verkar va nått finare än putsbruk C. Färgen på väggen är väldigt tunn, tror det kan vara kalkfärg men är inte säker.

Nu till frågan hur jag ska gå till väga. Har köpt in Finjas putsbruk C. Har tänkt sätta putsnät. Behöver jag också använda nått grundbruk först. Sen undrar jag över hur jag ska fästa nätet. Går inte med krampor (sådana U formade) då betongen är väldigt hård. Filjas Universalfästen säljs bara i storpack (blir lite onödigt dyrt). Sett att byggmax även har nått fäste, nån som testat det. Eller behöver jag ens nått nät.
Väggen är väldigt ojämn så på vissa ställen kommer jag behöva lägga på flera lager.

Slutresultatet kommer inte behöva bli en helt vågrätt/lodrätt vägg, det jag mest är ute efter är en något så när slät vägg.

• Ojämn innervägg i källare med gammal puts, träpanel i taket, verktyg och material utspridda på golvet bredvid väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn putsad innervägg i källare, tidigare täckt med panel. Spår av gammal puts och kalkfärg syns, redo för renovering med nytt putsbruk.
    Skapa konto
  • Ojämn källarvägg med delvis putsad yta och synliga träpaneler i taket. Kabel hänger längs väggen.
    Skapa konto
J
Här finns universal fästen i mindre pack..
Grunda skadar aldrig..

• Blå putsnäthållare på grå bakgrund, visas i produktbild från webbutik för byggtillbehör.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.