Hej!
Jag håller på att fixa med en innervägg där det har varit en fuktskada. Har tagit bort allt murket och ersatt med nya reglar. Kommer att sätta igen hålet i väggen med råspont (alltså det man ser till höger på bilden. Men sen är frågan hur jag ska göra för att få det att möta resten av innerväggen på ett snyggt sätt - alltså det man ser till vänster. Det är putsat idag.

Vad tycker ni? Alternativen än så länge är att sätta upp en gipsskiva och sen försöka putsa så att övergången mellan puts och gips blir snyggt, eller så försöker jag putsa alltihop utan gips. Frågan är vad man isåfall använder som armering? Som ni ser är detta ett gammalt hus där det är använt vass och ståltråd men jag tänker att det kanske finns något smartare nu för tiden?

Innervägg med ett område av råspont till höger och en putsad yta till vänster, med reglar synliga bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bit putsnät som fästes med märlor i trät och sedan dras ut lite så det blir ett mellanrum, så puts kommer lite innanför nätet och fäster bra. Men troligtvis kommer det att bli en spricka mellan nya och gamla putsen, som inte går att få bort, återkommer kanske med jämna mellanrum. Blir det ojämnt med puts, så blir en vända med spackel.

• Gilla
johan8107
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.