Gör ett nytt försök om detta.
Enda svaret på frågan sist blev ungefär samma som jag själv tänkte/misstänkte men alltså inte vet.
Jo...Så här ser det ut. Stolpen i rött bär alltså upp köksväggen. (Köksväggen vilar inte på hel 45x220 sista delen ner av trappan)
Frågan är kan jag sätta stolpen rakt på klinkerna ? eller ska jag skära ut för stoplen så att den vilar rakt på flytspacklet istället ? Verkar ju bäst, men innebär en hel del pyssel o tid efterom jag isåfall måste passa in trappan och se exakt var det ska skäras ut, sen ta ner trappan (delvis) igen...
Betong under flytspacklet, klinkerna har 99-100% täckning med fix, är 30x60 och 7,4 mm tjocka.
Enda svaret på frågan sist blev ungefär samma som jag själv tänkte/misstänkte men alltså inte vet.
Jo...Så här ser det ut. Stolpen i rött bär alltså upp köksväggen. (Köksväggen vilar inte på hel 45x220 sista delen ner av trappan)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är kan jag sätta stolpen rakt på klinkerna ? eller ska jag skära ut för stoplen så att den vilar rakt på flytspacklet istället ? Verkar ju bäst, men innebär en hel del pyssel o tid efterom jag isåfall måste passa in trappan och se exakt var det ska skäras ut, sen ta ner trappan (delvis) igen...
Betong under flytspacklet, klinkerna har 99-100% täckning med fix, är 30x60 och 7,4 mm tjocka.
Jag hade chansat. Om plattan spricker sedan så kan man ju lösa det i efterhand relativt enkelt. Men det finns klinker o klinker. Kan tänka mig att en granitklinker har bättre chans att hålla jämfört med 59:- kr/m2 klinker på lågprisvaruhuset.
Se till att det är 100% fullt med fix under plattorna, är det dåligt med fix är risken avsevärt större att det knäcks.
Se till att det är 100% fullt med fix under plattorna, är det dåligt med fix är risken avsevärt större att det knäcks.
Låter bra, Det är inte lågprisklinker och det är 99-100% täckning, alla plattor blev "smörade" på undersidan (givetvis med fixkam på golvet också innan)B BSOD skrev:Jag hade chansat. Om plattan spricker sedan så kan man ju lösa det i efterhand relativt enkelt. Men det finns klinker o klinker. Kan tänka mig att en granitklinker har bättre chans att hålla jämfört med 59:- kr/m2 klinker på lågprisvaruhuset.
Klicka här för att svara