Alla duktiga kakelläggare. Nu har jag som ivrig gördetsjälvare fått en utmaning och hoooas få tips.

Tänker kakla och klinkra ett badrum själv men får det inte att stämma vid brunnen. Brunnsilen är 20x20 och plattorna 22x22. Hur fasen lägger man klinkern så det inte blir en gigantisk fog runt brunnen men ändå behåller mönster och plattstorlek?

• IMG_5928.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kramla
D diceman skrev:
Alla duktiga kakelläggare. Nu har jag som ivrig gördetsjälvare fått en utmaning och hoooas få tips.

Tänker kakla och klinkra ett badrum själv men får det inte att stämma vid brunnen. Brunnsilen är 20x20 och plattorna 22x22. Hur fasen lägger man klinkern så det inte blir en gigantisk fog runt brunnen men ändå behåller mönster och plattstorlek?
Hej, ja det där blir lite lattjo🙂 kan du centrera den mitt i fyra plattor men ändå få bra mått på bitar mot väggar? Ett annat alternativ är att använda en mindre typ Tile-in ram, de är 155mm har jag för mig.
Finns även större ramar men de kommer se stort ut!

Lattjo var namnet! 😅
Du tänker typ så här?

• IMG_5937.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kramla
D diceman skrev:
Lattjo var namnet! 😅
Du tänker typ så här?
Japp👍🏻 sen om det är snyggt är bara du som avgör, annars får du fundera på de andra alternativen

Kramla Kramla skrev:
Japp👍🏻 sen om det är snyggt är bara du som avgör, annars får du fundera på de andra alternativen
Men det tycker jag ser rätt ok ut. I alla fall bättre än en fog på 1cm. Stort tack! Detta blir lösningen om ingen annan har något genialiskt förslag 🙂

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kramla
D diceman skrev:
Men det tycker jag ser rätt ok ut. I alla fall bättre än en fog på 1cm. Stort tack! Detta blir lösningen om ingen annan har något genialiskt förslag 🙂
Ja det ser bra ut👍🏻 vid mönster är centrering viktigt då ögat uppfattar det avvikande väldigt lätt och nu blir de harmoni 👌🏻

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.