Pga utrymmesskäl skulle jag helst behöva skaffa mig ett pungvattenlås till tvättställ som har en extra lång hals (eller förlängning), dvs det rör som ofta är lätt excentriskt och i normalfallet 50-100 mm. Jag skulle gärna kunna använda 2-3 dm rör ovanför själva vattenlåset. Men jag har svårt att hitta produkter som löser detta, några tips?

vattenlås.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu kanske jag tänker helt fel, men de normala handfatsrören är väl runt 32 och 40mm, och det borde gå att plocka ihop olika delar så det passar. Kolla här; http://www.rinkabyror.se/artiklar/avlopp/vita-avloppsror-och-delar/ Det finns i olika längder, övergångar och muffar.. Typ Bauhaus, Hornabach, K-rauta har garanterat alla delar.. Men det finns nog inte ett "färdigt" kit att köpa, utan måste plockas ihop löst..

Jo, jag hoppas nästan att det skulle vara så enkelt. Att bara köpa sig ett längre rör till halsen. Nu sitter jag på jobbet och har ingen koll på dimensionen av det rör som frågas efter. Är det så enkelt att ett slätt 32 mm rör är det jag behöver? Måste svänga förbi ett varuhus efter jobbet och kolla...

Krilleman
Ja, ett vanligt pungvattenlås från Faluplast är 32mm i "halsen" och kan skarvas på med muff + rörbit!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.