Skall bygga en gigantisk damm framför huset så för att ta sig in till huset kommer man gå på en bro över vattnet. Iaf har ett sten bumlinar bredvid huset och där uppe ifrån skall jag ha ett vattenfall... men vill ju att det sjall verkligen strömma/ösa ner vatten...

Vad skall man ha för pump då? Tänk er en fors typ..
 
Det är lite mer att tänka på om Du skall ha damm, än bara pumpen. Krasst bör Du ha den största, möjliga pumpen så som Du beskriver det, men merparten av effekten får Du beroende på hur Du placerar stenar, etc.

Rätt mängd fisk och växter, djuphålor, flera filter, belysning och framförallt UVC bör Du ha för att dels lyfta dammen men också för att det inte skall bli en grön sörja av alltihop.

Bifogar lite länkar tillhemsidor som är specialiserade på dammar.

http://www.aquainterior.se/
http://www.gardenaquatica.com/
http://www.watergarden.com/
http://www.trelleborg.com/rubber_membranes/index.asp?page=214
http://home2.swipnet.se/~w-24320/svenskab.html
http://www.vattenliv.nu/shop/
http://www.koikarp.se/

Lycka till! Det är ett kanonkoncept, om man gör rätt!!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.