Har en duschblandare FM Mattsson 9000 serien i vår duschkabin sedan några år. Nu har den börjat bete sig konstigt - plötsligt, när man duschar med favorittempen inställd (ca 35°) så börjar vattnet pulsera kraftigt och det dunkar och slår rejält i rörledningarna, förvisso trevligt med en massagedusch, men det är nog inte tänkt att det ska fungera så här, är ju direkt skadligt för rören...
Det finns väl en massa mick-meck inuti termostaten såsom skållningsskydd, tryckutjämnare, tempkompensator, mjukstängare och fan vet vad - ju mer finesser, desto mer som krånglar tycker jag.
Har någon av er här på forumet någon liknande erfarenhet av det här problemet? Kan vara bra att få lite input om det är nån idé att jag meckar isär dyrblandaren eller om det är lika bra att köpa en ny billigblandare på t ex Biltema, de funkar säkert bättre...

Vi ahr just köpt FMM blandare o jag har för mig att de hade lång garanti på packningar mm livstid? Kan vara värt att kolla om du får på garantin. Kanske du redan gjort??

Hej. När jag tänker efter så köpte vi den här blandaren 2002, så garantin på 5 år har väl precis gått ut, typiskt!. Dessutom har badrumsbutiken där vi köpte den konkat och jag vet inte om det är nån idé att gå på FMM direkt.
Kollade snabbt på Rinkabyrör och de har nya termostatinsatser för 380:-, jag får stänga av vattnet och öppna blandaren nån gång och se om något behöver bytas.

Ring FM, de kanske skickar delar ändå, de är väldigt måna om sitt rykte känns det som.

spocks_beard skrev:
Ring FM, de kanske skickar delar ändå, de är väldigt måna om sitt rykte känns det som.
Det stämde bra. Mailade till FMM och förklarade läget, de skickade ett nytt termostatpaket omgående, och nu fungerar duschblandaren som den ska igen. En eloge till FMM för detta.

Mikael_L
Bravo.
Så gör man får att behålla sina gamla kunder och skaffa nya. (Då de nöjda gamla kunderna är bra ambassadörer).

Aha... jag har precis samma problem. Ska genast ringa FFM

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.