Har en jäkla massa proppar som ligger i en stor kartong, huller om buller, vilket inte är någon större hit. Vad kan jag göra åt det? Finns det nåt smart förvaringssystem att använda?

Vet inte om de finns längre, men köpte för en massa år sedan en vägghängd hålare för säkringar.
Byggd som en liten automat med 4 kolumner där man lägger i säkringar i toppen och kan plocka ut dem en efter en där nere. Och då med fack för olika storlekar.

En dyrare men skojigare lösning är att byta ut den gammla centralen mot en ny med automatsäkringar, slipper du ha denna ansammling säkringar :D

elof skrev:
En dyrare men skojigare lösning är att byta ut den gammla centralen mot en ny med automatsäkringar, slipper du ha denna ansammling säkringar :D
Jo men det är det jag vill ha egentligen. Men jag har aldrig fattat hur det funkar jämfört med ett vanligt proppskåp.

Hur det funkar.....

Jo istället istället för att proppen går så kan man säga att du har en brytare som slår ifrån, precis som med en vanlig kemamisk säkring så slår dne ifrån vid en viss belastning. Sen för att koppla till den igen så för du bara upp brytaren och säkringen är som ny.

Något förenklat men hoppas du förstår

361241_X_2004-07-01_130941.jpg

laughing4.gif En GDS-säkring, äntligen  ;D

elof skrev:
Hur det funkar.....

Jo istället istället för att proppen går så kan man säga att du har en brytare som slår ifrån, precis som med en vanlig kemamisk säkring så slår dne ifrån vid en viss belastning. Sen för att koppla till den igen så för du bara upp brytaren och säkringen är som ny.

Något förenklat men hoppas du förstår
Snacka om smidigt. Man behöver alltså aldrig byta nånting?

Nej, visst är det smidigt 8-)

Då är det bara frågan hur stort jag behöver ha...

Ursäkta men detta är något som du absolut inte får pilla med själv. Om du tänker byta ut centralen så ring en elektiker!
Tänk även på att detta är ganska kostsamt!

Jag har inga planer på att byta ut något själv, det skulle jag absolut inte våga ens om jag fick.

Hur hittar man närmaste återförsäljare då?

Charlie skrev:
Klicka på länken ovan och välj "återförsäljare", vetja  ;)
Går inte att trycka där.

Haagbard skrev:
[bild] En GDS-säkring, äntligen ;D
Jag skulle aldrig montera en dylik, inte godkänd som frånskiljare=man måste bryta hela centralen om man ska jobba på en grupp!

Sverre:
Haagbard menade säkert att det stod GDS electric på brytaren! ;D ;D

sverre skrev:
[quote author=Haagbard link=1142080401/0#4 date=1142113964][bild] En GDS-säkring, äntligen  ;D
Jag skulle aldrig montera en dylik, inte godkänd som frånskiljare=man måste bryta hela centralen om man ska jobba på en grupp!
[/quote]

Följer upp med en fundering kring detta på:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=6052/0

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.