Hej.

Jag önskar styra min garageport via Tellstick. Motor Promatic och en Nexa receiver.

Är osäker hur detta ska kopplas samman. Tacksam för input och hjälp.

Hls, Tom
 
  • Elritning som visar kopplingsschema för 230V och lågspänningsprodukter, samt instruktioner för installation av fjärrmottagare för garageportsmotor Promatic.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis kopplat in min port en Lifttronic 700 fast då via en Shelly.

Shelly: Fas in (L), samt nolla (N).
Sedan två trådar mellan shelly ( nexa ) och porten.

Ursäkta bilden men ritade lite snabbt på telefon liggandes i sängen.
 
  • Anslutningsschema för Lifttronic 700 och Shelly med detaljer om inkoppling av signaler och lågspänningsprodukter, samt fjärrmottagare och impulsfunktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
krabat
  • Laddar…
Använd kopplingen i den nedersta bilden på nexa-mottagaren.
WBR-2300 har en reläkontakt som sluter på plint 4 och 5, (symbolen med en kontakt).
Koppla portautomatiken till denna plint.

Sedan får du ev. justera frånslagstimern i mottagaren.

230 V till L och N på mottagaren.


Diagram över koppling av nexa-mottagare med potentialfri anslutning, visar kopplingsschema med anslutningar för N, L, S och symboler för kontakter.
 
  • Gilla
PerSkar och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.