Söker negativa som positiva erfarenheter från projektledning utförd av SBC. Gärna i samband med stigarbyte då det är detta vi ska göra. Personligen tycker jag projektledning för stigarbyte är onödigt då det är ett standarduppdrag för en entreprenör men resten av styrelsen håller inte med.

Har ni andra förslag på projektledning så är jag i idel öra, SBC ska ha 100 000 för jobbet, vilket jag tycker är galet då själva jobbet för 27 lgh går på 500 000

Vad har SBC angivet att deras roll går ut på? Något tillförande värme måste dom ju angivet. Håller med om att det låter som mycket pengar för lite. Såvida ni inte ska ha dom till upphandlingen av entreprenör också.

Vi har redan tagit in offerter så det jobbet kommer de göra om, saken är den att min far erbjuder sig gratis att agera sakkunnig i frågan och vara kontaktperson mot entreprenören (krävs inte mer vid stigarbyte) men styrelsen motsätter sig att familjemedlemmar är inblandade.

Som hemmapulare känns detta galet, hade det varit ett stort projekt som stambyte med badrumsrenoveringar etc så hade jag hållit med om att projektledning är bra, men stigarbyte är så basic

Redigerat:
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.