51 171 läst ·
121 svar
51k läst
121 svar
Projekt - Nytt kök & uterum
Eftersom avloppet går en bit efter golvet i sockeln under skåpen gjorde jag en specialare för att få till det bra.
Ritade upp två stöd i CAD:en med rätt fall som jag sedan skrev ut i en 3d skrivare. Avloppsröret kommer sedan att ligga i dessa. Avloppet kommer även att sitta med ett par vanliga rörsvep.
Digital modell:
3d Skrivare:
Färdiga stöd, det större av dom två har ett hål igenom sig där jag fixerar röret med ett buntband eller liknande.
Ritade upp två stöd i CAD:en med rätt fall som jag sedan skrev ut i en 3d skrivare. Avloppsröret kommer sedan att ligga i dessa. Avloppet kommer även att sitta med ett par vanliga rörsvep.
Digital modell:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3d Skrivare:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Färdiga stöd, det större av dom två har ett hål igenom sig där jag fixerar röret med ett buntband eller liknande.
Logga in
Skapa konto
Nu snackar vi high teck
SNYGGT!
SNYGGT!
Lite skåp! Ikeas system med skena på väggen som man hänger alla skåp på är ganska trevligt att jobba med.
Packade upp och monterade fläkten, var snygg och smälter in bra bland skåpen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Packade upp och monterade fläkten, var snygg och smälter in bra bland skåpen.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Då får det bli så, kakelsättaren kommer och kollar på fredag. Själv är jag i Tyskland på jobb så invändigt står det still.
Vi har fått en ny trapp upp från trottoaren upp till entrén. Tror den är i sandsten (?) och sen ska det bli sandstensplattor mellan den och bron.
Liiittteee snyggare än den gamla 😀
Vi har fått en ny trapp upp från trottoaren upp till entrén. Tror den är i sandsten (?) och sen ska det bli sandstensplattor mellan den och bron.
Logga in
Skapa konto
Liiittteee snyggare än den gamla 😀
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Mycket snygg trappa och stensättning!
Japp jag förborrade alla skruvar, jag hade nog dock inte optimal skruv då det sprack lite ändå, framförallt i änden av brädan. Men det syns ju inte då nästa panelbräda täcker det. För vår vägg funkade det bra med hellängder utan skarv på kortsidan.
Enklast är säket med en spikpistol men någon sådan äger jag inte.
Enklast är säket med en spikpistol men någon sådan äger jag inte.
Har inte gjort något på huset senaste veckan då vi har varit på semester. Men den ska ha hänt lite då det har varit hantverkare där vissa dagar. Bl.a. så har bänkskivan monterats, ska blir spännande att se hur den ser ut.
Blir inte så mycket gjort av mig nästa vecka heller då jag ska iväg på tjänsteresa... Helst så skulle köket redan ha varit klart men det drar ut på tiden...
Blir inte så mycket gjort av mig nästa vecka heller då jag ska iväg på tjänsteresa... Helst så skulle köket redan ha varit klart men det drar ut på tiden...
Lite bilder på bänkskivan, är mycket nöjd över utseendet på den men en skarv är inte bra, i bakkant diffar höjden lite men fram är det bra. Måste ta det med han som monterade skivan. Jobbigt att det aldrig kan gå utan strul...
Skivan är 40mm tjock
Skivan är 40mm tjock
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in