En ide jag haft länge men nu fanns tid att börja riva i de, plattan är klar men ni får se lite i taget
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Har grävt undan o gjutit sula under gavelväggarna o murat upp väggar så huset står på dom, gjort i olika steg under 3 år så nu var de dags att gräva urInloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Tidigare golvet, låg flytande på stockar men dom var nästan obefintliga nu
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Nedre stockar har gått hårt åtInloggade ser högupplösta bilder Logga in![]()
Tänkte hyra en minigrävare men det var så lågt i taket utanför o öppningen så 650n fick jobba men även spade o fyllhammare![]()
-
-
30 okt 2022 19:23 #2Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Garävt ur men tog ca 10 cm till för singel
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Jämnat av med singel o gjort formInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Lite armering
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Gjutning på g
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Slutresultatet på plattan, nu ska det bara muras upp med leca i bakkant o fram- Laddar…
-
18 nov 2022 12:38 #3
Lyckades hinna mura upp under väggarna innan kylan kom, tur det var mildväder så det här projektet kunde bli klart i år
nästa steg är att bygga en port så man kan låsa igen, letat beg portar men svårt att hitta så tänkte regla egna i 45x70
- Laddar…
-
19 nov 2022 09:05 #4
Wow vilket jobb! Blir riktigt bra.
Hur gör man för å få "rätt" höjd på muren under väggarna? -
19 nov 2022 09:29 #5
Tack så mycket! Ja de var ett jäkla slit men bra blev de
i mitt fall så var nedre varven så illa åtgången så jag kapade stockarna så jag fick in 2 Leca på höjden utan att kapa i lecastenarna
- Laddar…
-
1 maj 09:57 #6
Längesen jag uppdaterade här nu men jag fick till ett par dörrar efter ha försökt fynda beg så de blev nya egna istället
- Laddar…
-
1 maj 10:04 #7
Här med foder runt dörrarna, tanken är att jag ska olja/måla dörrarna mörka typ svarta, tycker de passar bäst på gamla byggnader
- Laddar…
-
1 maj 10:36 #8
snygga dörrar för övrigt- Laddar…
-
1 maj 10:39 #9
- Laddar…
-
1 maj 11:39 #10
Du ska inte ha plåt i nederkant av portarna mot fukt? Ser tight ut mellan platta och dörrbladen.
-
1 maj 19:32 #11
-
Medlem · 719 inlägg 2 maj 00:292 maj 00:29 #12
- Laddar…
-
2 maj 11:06 #13
Är lite nyfiken på huset. Ser ut att vara ett rätt gammalt hus. Stämmer det?
-
-