Byggahus.se

Projekt gjuta platta uthus

1. blinky
    Medlem · Dalarna · 35 inlägg

blinky

Medlem
    En ide jag haft länge men nu fanns tid att börja riva i de, plattan är klar men ni får se lite i taget :)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DSC_0926.JPG

Har grävt undan o gjutit sula under gavelväggarna o murat upp väggar så huset står på dom, gjort i olika steg under 3 år så nu var de dags att gräva ur
    DSC_0916.JPG

Tidigare golvet, låg flytande på stockar men dom var nästan obefintliga nu
    DSC_0928.JPG

Nedre stockar har gått hårt åt
    DSC_0940.JPG

Tänkte hyra en minigrävare men det var så lågt i taket utanför o öppningen så 650n fick jobba men även spade o fyllhammare :sweat::)

2. blinky

blinky

Medlem
  3. blinky

blinky

Medlem
    Lyckades hinna mura upp under väggarna innan kylan kom, tur det var mildväder så det här projektet kunde bli klart i år :p nästa steg är att bygga en port så man kan låsa igen, letat beg portar men svårt att hitta så tänkte regla egna i 45x70

4. T
    Medlem · 184 inlägg

Tjrex

Medlem
    Wow vilket jobb! Blir riktigt bra.
    Hur gör man för å få "rätt" höjd på muren under väggarna?

5. blinky

blinky

Medlem
    Tack så mycket! Ja de var ett jäkla slit men bra blev de :) i mitt fall så var nedre varven så illa åtgången så jag kapade stockarna så jag fick in 2 Leca på höjden utan att kapa i lecastenarna

• Laddar…
  6. blinky

blinky

Medlem
  7. blinky

blinky

Medlem
    Här med foder runt dörrarna, tanken är att jag ska olja/måla dörrarna mörka typ svarta, tycker de passar bäst på gamla byggnader

8. P
    Medlem · Västra götalandsregionen · 14 inlägg

Poap

Medlem
    glöm inte snedsträva på dörrarna, annars kommer de säcka ner mot mitten. Snedsträvan skall gå från nederkant vid gånggärnssidan mot överkant på andra sidan.

snygga dörrar för övrigt

9. blinky

blinky

Medlem
    Snedsträva finns redan men inte på bild, det var i byggfasen jag tog bild o provmonterade dörrarna. snedsträvade dom medans jag monterade panelen så dom är raka o fina

10. M
    Renoverare · 164 inlägg

MBZV

Renoverare
    Du ska inte ha plåt i nederkant av portarna mot fukt? Ser tight ut mellan platta och dörrbladen.

11. blinky

blinky

Medlem
    De är lite tight på bilden men har fixat de nu. Plattan är en bondplatta så den är inte superjämn heller. Gällande blött o funkt mot dörren så är de ett väldigt överhäng på taket så när de regnar så når de inte in så jag anser att de inte behövs en plåt som på mitt garage där dörrarna är i kontakt med regn ständigt

12. B
    Medlem · 719 inlägg
    Kan du inte åka till Parken zoo i Eskilstuna och berätta varför alla grindar hänger

• Laddar…
  13. TRJBerg
    Medlem · Heby · 1 204 inlägg

TRJBerg

Medlem
    Är lite nyfiken på huset. Ser ut att vara ett rätt gammalt hus. Stämmer det?

14. blinky

blinky

Medlem
    Ja de är nog rätt gammal byggnad, har nog funkat som nån lada

15. HELTOR
    Besserwisser · 6 inlägg

HELTOR

Besserwisser
    Vart är snesträvorna?

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.