BirgitS
Jag har för mig att Neros .nrg-filer är ISO-filer, det är bara det att du får själv (eller med program) byta filändelsen till .iso för att de automatiskt ska fungera med andra program. Pröva om det fungerar.

Snailman
Mikael_L skrev:
Ja det var ju en bra fråga.

Jag skapade några ISO's och installerade programmet för att emulera en DVD-enhet just för att kunna spela några olika spel utan att hålla på och mata in och ur CD-skivor och dessutom speedade det upp "läsningen" av CD'n något enormt = mindre väntetid när man skulle börja, eller byta bana.

Men visst är det väl som du säger, att det kanske inte behövs för många olika skivor.

Med ISO's känner jag dock att det blir mindre risk att något går fel, för då kan jag väl alltid bränna ut en perfekt kopia av originalCD'n som jag alltså tänker kasta bort.
Ja bara utifall just det behovet skulle uppstå någon gång.
vad för spel? :)
tänker mig att du är i ungefär min ålder... och jag vill spela spel med :D

BirgitS
Det lättaste är att köra med imgburn.
Stoppa skivan i läsaren så kör du kopiering i imgburn, då kan du kopiera till lokal iso.

Av de program som nämnts tycker jag Daemon Tools är det smartaste valet eftersom det fixar både skapandet av ISO-filen och CD/DVD-emuleringen när man vill montera ISO-filen som en skiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.