26 235 läst ·
65 svar
26k läst
65 svar
Proffsbutikernas alternativa märken — något att ha?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
en piss i nilen om man ska gå på det swedol i sundsvall sa till mig. Rent generellt är det ju så att alla får samma "låga" priser som utgångsläge. Köper man mycket och då troligen för ganska stora pengar per månad så kan man börja diskutera rabatter.Cheesen skrev:
Ja jag ville ha en offert på verktygen för att kunna presentera till min dåvarande chef.S Stefan1972 skrev:
Vi köpte Festool för ungefär 24.000:- istället. Blev ingen liten smidig kapsåg eller klyvsåg därifrån heller, det fick Beijer sälja (Där fick jag en offert på tre minuter). Gav upp Swedol efter det.
Svärfar hade liknande erfarenhet. Han skulle köpa smörjolja, fett och tillbehör. och hade fått nys om Swedol. Bidde ingen affär då heller. Det kom tre pallar grejjor och två fat från nån annan firma hem till gården istället.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ja visst kan det bli så vid enstaka affärer. Det är så swedol arbetar iallafall. Som liten kund kan man säkert få bättre priser någon annanstans men å andra sidan. Köper man av swedol och stannar där som kund och kan visa på en köphistorik efter ett tag så är det ju inte otroligt att de erbjuder ett rabattavtal för att man ska stanna kvar.Cheesen skrev:
Ja jag ville ha en offert på verktygen för att kunna presentera till min dåvarande chef.
Vi köpte Festool för ungefär 24.000:- istället. Blev ingen liten smidig kapsåg eller klyvsåg därifrån heller, det fick Beijer sälja (Där fick jag en offert på tre minuter). Gav upp Swedol efter det.
Svärfar hade liknande erfarenhet. Han skulle köpa smörjolja, fett och tillbehör. och hade fått nys om Swedol. Bidde ingen affär då heller. Det kom tre pallar grejjor och två fat från nån annan firma hem till gården istället.
jobbar du på swedol ?S Stefan1972 skrev:Ja visst kan det bli så vid enstaka affärer. Det är så swedol arbetar iallafall. Som liten kund kan man säkert få bättre priser någon annanstans men å andra sidan. Köper man av swedol och stannar där som kund och kan visa på en köphistorik efter ett tag så är det ju inte otroligt att de erbjuder ett rabattavtal för att man ska stanna kvar.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Verktygstokig
· Gävleborg
· 175 inlägg
Verkligen, köpte nyligen ett par blocknycklar i större storlek på lite panik för ett jobb..H heimlaga skrev:
Kromet började lossna i vassa flagor på båda inom ett par dagar. Troligen otur, men kändes inget vidare... Blir inga fler blockisar från biltema i alla fall.
Köpte du av den serie som har 10 års garanti?Limpdjuret skrev:
Verktygstokig
· Gävleborg
· 175 inlägg
Osäkert, det är ett kaos på biltema på modellerna av blocknycklar. Finns typ tre modeller av 'samma' nyckel på krokarna. Plockade upp det enda som fanns i rätt storlek.. För det fanns bara en modell att välja på.useless skrev:
Går inte ens att hitta metriska med 10 års garanti styckvis på hemsidan längre.
Vi kör en hel del AmPro (bland annat hela verktygsvagnar) i fabriken som jag driftar.
Funkar bra och kvaliteten är bra!
Jag tycker vissa av dem är konstig ergonomi på men 99% gillar både jag och de övriga dem.
Skiftnycklar kör vi dock generellt Bacho (för de som inte slarvar bort sina ) då billigare börjar glappa lite för fort...
/Jocce
Funkar bra och kvaliteten är bra!
Jag tycker vissa av dem är konstig ergonomi på men 99% gillar både jag och de övriga dem.
Skiftnycklar kör vi dock generellt Bacho (för de som inte slarvar bort sina ) då billigare börjar glappa lite för fort...
/Jocce
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Säga vad man vill om Ironside, men deras spännband (gula med svart text) är de bästa! Deras andra verktyg är sämre men undantag finns. Mindre blocknycklar och liknande från Ironside duger fint för mig. De jag använder i arbetet kommer jag inte slita ut innan jag lyckas slarva bort dom.
Skiftnycklar är något man inte ska köpa billigast möjliga. Där gillar jag Bacho. Även Ampro är okej. Köpte ett par riktigt billiga skiftnycklar vid ett tillfälle och det var det sämsta verktygsköp någonsin. Stort glapp och fullständig avsaknad av precision.
Skiftnycklar är något man inte ska köpa billigast möjliga. Där gillar jag Bacho. Även Ampro är okej. Köpte ett par riktigt billiga skiftnycklar vid ett tillfälle och det var det sämsta verktygsköp någonsin. Stort glapp och fullständig avsaknad av precision.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer