Cheesen Cheesen skrev:
Ja dom slapp då sälja boschverktyg för 15 000:- till mig då jag var in till dom och var intresserad.
en piss i nilen om man ska gå på det swedol i sundsvall sa till mig. Rent generellt är det ju så att alla får samma "låga" priser som utgångsläge. Köper man mycket och då troligen för ganska stora pengar per månad så kan man börja diskutera rabatter.

• Gilla
Daggew
  • Laddar…
Cheesen
S Stefan1972 skrev:
en piss i nilen om man ska gå på det swedol i sundsvall sa till mig. Rent generellt är det ju så att alla får samma "låga" priser som utgångsläge. Köper man mycket och då troligen för ganska stora pengar per månad så kan man börja diskutera rabatter.
Ja jag ville ha en offert på verktygen för att kunna presentera till min dåvarande chef.
Vi köpte Festool för ungefär 24.000:- istället. Blev ingen liten smidig kapsåg eller klyvsåg därifrån heller, det fick Beijer sälja (Där fick jag en offert på tre minuter). Gav upp Swedol efter det.

Svärfar hade liknande erfarenhet. Han skulle köpa smörjolja, fett och tillbehör. och hade fått nys om Swedol. Bidde ingen affär då heller. Det kom tre pallar grejjor och två fat från nån annan firma hem till gården istället.

Cheesen Cheesen skrev:
Ja jag ville ha en offert på verktygen för att kunna presentera till min dåvarande chef.
Vi köpte Festool för ungefär 24.000:- istället. Blev ingen liten smidig kapsåg eller klyvsåg därifrån heller, det fick Beijer sälja (Där fick jag en offert på tre minuter). Gav upp Swedol efter det.

Svärfar hade liknande erfarenhet. Han skulle köpa smörjolja, fett och tillbehör. och hade fått nys om Swedol. Bidde ingen affär då heller. Det kom tre pallar grejjor och två fat från nån annan firma hem till gården istället.
Ja visst kan det bli så vid enstaka affärer. Det är så swedol arbetar iallafall. Som liten kund kan man säkert få bättre priser någon annanstans men å andra sidan. Köper man av swedol och stannar där som kund och kan visa på en köphistorik efter ett tag så är det ju inte otroligt att de erbjuder ett rabattavtal för att man ska stanna kvar.

S Stefan1972 skrev:
Ja visst kan det bli så vid enstaka affärer. Det är så swedol arbetar iallafall. Som liten kund kan man säkert få bättre priser någon annanstans men å andra sidan. Köper man av swedol och stannar där som kund och kan visa på en köphistorik efter ett tag så är det ju inte otroligt att de erbjuder ett rabattavtal för att man ska stanna kvar.
jobbar du på swedol ?

M maria01 skrev:
jobbar du på swedol ?
nä men jag har ju frågat hur det fungerar med rabatter för företag. Alla vill ju ha rabatter, även jag.

H heimlaga skrev:
Det har förekommit en del bra blocknycklar och hylsnycklar på Biltema. Mina tums hylsor och några av tums blocknyklarna är därifrån. Problemet är att hitta de bra verktygen bland all skit.
Verkligen, köpte nyligen ett par blocknycklar i större storlek på lite panik för ett jobb..

Kromet började lossna i vassa flagor på båda inom ett par dagar. Troligen otur, men kändes inget vidare... Blir inga fler blockisar från biltema i alla fall.

Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Verkligen, köpte nyligen ett par blocknycklar i större storlek på lite panik för ett jobb..

Kromet började lossna i vassa flagor på båda inom ett par dagar. Troligen otur, men kändes inget vidare... Blir inga fler blockisar från biltema i alla fall.
Köpte du av den serie som har 10 års garanti?

useless useless skrev:
Köpte du av den serie som har 10 års garanti?
Osäkert, det är ett kaos på biltema på modellerna av blocknycklar. Finns typ tre modeller av 'samma' nyckel på krokarna. Plockade upp det enda som fanns i rätt storlek.. För det fanns bara en modell att välja på.

Går inte ens att hitta metriska med 10 års garanti styckvis på hemsidan längre.

M maria01 skrev:
när vart swedol en proffsbutik
Dom ägs nu av samma koncern som Tools gruppen. Så full satsning mot både proffs samt privat sektorn.

Vi kör en hel del AmPro (bland annat hela verktygsvagnar) i fabriken som jag driftar.
Funkar bra och kvaliteten är bra!

Jag tycker vissa av dem är konstig ergonomi på men 99% gillar både jag och de övriga dem.

Skiftnycklar kör vi dock generellt Bacho (för de som inte slarvar bort sina ) då billigare börjar glappa lite för fort...

/Jocce

Säga vad man vill om Ironside, men deras spännband (gula med svart text) är de bästa! Deras andra verktyg är sämre men undantag finns. Mindre blocknycklar och liknande från Ironside duger fint för mig. De jag använder i arbetet kommer jag inte slita ut innan jag lyckas slarva bort dom.

Skiftnycklar är något man inte ska köpa billigast möjliga. Där gillar jag Bacho. Även Ampro är okej. Köpte ett par riktigt billiga skiftnycklar vid ett tillfälle och det var det sämsta verktygsköp någonsin. Stort glapp och fullständig avsaknad av precision.

• Gilla
ulfem
  • Laddar…
V Vansterfot skrev:
Dom ägs nu av samma koncern som Tools gruppen. Så full satsning mot både proffs samt privat sektorn.
nej dom tillhör https://www.alligo.com/ men varför dom ska vara en proffsbutik för det förstår jag inte

M maria01 skrev:
nej dom tillhör [länk] men varför dom ska vara en proffsbutik för det förstår jag inte
Och det är samma koncern som tools, vilket var precis det Vansterfot skrev.

M maria01 skrev:
nej dom tillhör [länk] men varför dom ska vara en proffsbutik för det förstår jag inte
Som ägs av Nordstjernan invest och också äger Tools-gruppen.

Maria01, Byggahus egna Åsa-Nisse.

H
Ironside's skärande berarbetande verktyg är engångsartiklar. Borrar, sågblad osv. Det är rena skräpet. Övriga verktyg har jag inte våga köpa/prova från ironside.

• Gilla
Anonymiserad 156139
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.