hej, jag byggde mitt garage för ca. 1 år sen, och garaget grundmålades i sommras.
men nu har ja upptäckt att utskifts brädorna har fått svarta fläckar här och där och liknande på väggarna :confused:
vet nån va detta kan vara?

mögel, inget farligt sådant utan bara vanligt ytmögel bildas ganska ofta på nordliga sidor och såndana som är utsatta för mycket vatten, d borde vara bara att tvätta av med ex högtryck å sen måla d klart.

Kass färg! Jag hade reklamerat och begärt ny och annan färg!

det låter jo bra om det är bara yt mögel som går att tvätta bort, färgen ja har är NORDICA EKO.

Men inte skall du väl behöva acceptera att det bildas mögel på färgen efter bara ett år? Visst är det enkelt att tvätta av, det håller jag med om. Jag hade skrivit till fabrikören och klagat och begärt ny färg av annorlunda sort. Nordica eko är en plastfärg som vissa gillar, andra inte. Skall du måla om måste all gammal färg avlägsnas!

Kan man verkligen kräva lika mycket av en grundfärg som inte är färdigstruken?

Nordica eko är en heltäckande utomhusfärg som dessutom har fått goda testresultat i Folksams färgtest. Tycker definitivt att man skall kunna ställa krav på en sådan färg!
Inte menat som något pekfinger till dig jon_h. Det stod ju trots allt att garaget var grundat. Tänkte mest på andra som läser tråden samt trådskaparen!

Visste inte att det var en slutstrykningsfärg, fick för mig att det bara var en grundfärg.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.