Jag har nyligen köpt en bandsåg med ytlig rost på bordet! Jag har hört talats som Hammerite rust remover gel och även Briwax ska vara bra när man ska ta bort rost på en bandsåg. Jag vet dock inte vart jag kan köpa dessa två produkter. Hjälp?
Kolla med veteranbildelsfirma. Jag har en produkt som heter Anitrol. Fosforsyra, reagerar med järnoxid men inte med järn. Funkar kanon när man inte vill skada ytan. Jag ha avrostat handhyvlar med perfekt resultat. Men det rostar på 15 min så man måste skydda snabbt sen man sköljt rent från syran.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
jo visst 2 bandsågar 1 cikelsåg 2 hyvlar med lite olka bord plåt/gjutjärn/aluminiumxhunter10 skrev:
men det där med Briwax o bivax vet jag inte briwax verkar Engelska
Killen på klippet var inte snål med fettet,det hade nog rakt till 50 bord,han tvättade nog med lacknafta eller sånt
Den skulle inte jag villa använda på mina maskiner:eek:h64 skrev:Kolla med veteranbildelsfirma. Jag har en produkt som heter Anitrol. Fosforsyra, reagerar med järnoxid men inte med järn. Funkar kanon när man inte vill skada ytan. Jag ha avrostat handhyvlar med perfekt resultat. Men det rostar på 15 min så man måste skydda snabbt sen man sköljt rent från syran.
Okej! Jag har just fått en till bandsåg nu (kombomaskin emco) och den har mer ytlig rost på svarven. Jag ska kolla idag på en färghandel vad de har att rekommendera.Elkludde skrev:
Redigerat: