Jag har problem med vattenutkastaren, och har haft det i ganska många år. För att få ut något vatten måste man vrida riktigt sakta. Vrider man för snabbt hakar den till och vattnet försvinner. När det händer får man bara börja om; vrida ner utkastaren till helt stängt, och sen sakta vrida upp igen. Även om man lyckas vrida upp den till max är vattentrycket lågt.
För att vara säker på att det inte är vattentrycket i sig som är dåligt, skruvade jag upp hela vattenutkastaren, och då blev det en jäkla fart på vattnet. Men så fort jag skruvade ihop allt var det samma problem igen.
Det sluter mig till att det är något fel på själva utkastaren, och tänker att det kanske är något man kan ordna själv, men är osäker på vad de olika delarna har för funktion och förväntat beteende.
Gissar att det kanske är någon mekanisk del som kärvar? Eller borde jag köpa en ny utkastare?
Det här är en Gustavsberg av okänd modell.
För att vara säker på att det inte är vattentrycket i sig som är dåligt, skruvade jag upp hela vattenutkastaren, och då blev det en jäkla fart på vattnet. Men så fort jag skruvade ihop allt var det samma problem igen.
Det sluter mig till att det är något fel på själva utkastaren, och tänker att det kanske är något man kan ordna själv, men är osäker på vad de olika delarna har för funktion och förväntat beteende.
Gissar att det kanske är någon mekanisk del som kärvar? Eller borde jag köpa en ny utkastare?
Det här är en Gustavsberg av okänd modell.
Har precis renoverat min utkastare. ’problemet är kopplingen inne huset till utkastaren. Skruva lossden förhoppningsvis hördu en ballofix så du kan stänga av vattnet.
smörj uppkopplingen/ ventilen så att den går enkelt att vrida. återmontera.
smörj uppkopplingen/ ventilen så att den går enkelt att vrida. återmontera.
Klicka här för att svara




